۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85622901
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان: وضعیت سینما در استان مطلوب است

زنجان - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه وضعیت سینما در زنجان مطلوب است، گفت: با وجود ۲ سینما در زنجان با ۵۵۰ صندلی، استقبال خوبی از سینما را شاهد هستیم که بیانگر شخصیت فرهنگی و هنر دوست مردم استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر حاج علی اکبری روز چهارشنبه در سومین جشن مهر سینمای ایران در فرهنگسرای امام خمینی زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و مقاومت، افزود:به طور متوسط ۲۲ هزار نفر در هر ماه در ۲ سینمای زنجان فیلم می بینند.

وی اضافه کرد: پیگیری برای ساخت سینما در شهرستان های ابهر و قیدار در حال انجام است و در همه شهرستان ها با ورود بخش خصوصی امکان توسعه سینما وجود دارد.

علی اکبری با بیان اینکه سینما عنصر فرهنگی شاخص و بیانگر بلوغ فرهنگی یک جامعه است، گفت: غفلت از قدرت نرم سینما می‌تواند ضربات جبران‌ناپذیری را به بدنه فرهنگ جامعه وارد کند.

وی با بیان اینکه جشن مهر سینما به مناسبت یکصدمین سال ورود سینما به ایران برای سومین سال در سراسر کشور اجرا می شود، گفت: جشن سینمای مهر ایران در بخش های ملی و استانی در حال اجراست و هنرمندان سینمایی که از استان ها به بخش ملی معرفی می شوند در مراسمی که در تهران برگزار خواهد شد، حضور خواهند یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: به منظور تعیین هنرمندان سینمای استان زنجان، شورای سیاستگذاری از متولیان این عرصه و پیشکسوتان سینماگر در استان تشکیل شد و نظرات آنان برای معرفی چهره های مطرح سینمای استان زنجان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: ۱۴ هنرمند با نظر شورای سیاستگذاری در بخش های کارگردانی، فیلمنامه نویسی، تدوین، فیلمبرداری، صدا برداری، صداگذاری، گریم، جلوه های ویژه و بازیگری و در بخش ویژه سینما دار، هنرمند پیشکسوت، مدیر حامی سینما، موسسات تولید فیلم و برگزیدگان جشنواره های مرتبط انتخاب شدند.

در این مراسم از ۱۴ هنرمند عرصه سینمای استان زنجان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha