۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85622939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویکرد صندوق احیای بناهای تاریخی، جذب سرمایه گذار است

سنندج-ایرنا- قائم مقام مدیرعامل صندوق توسعه احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: رویکرد صندق احیای بناهای تاریخی، حفظ این بناها و جذب سرمایه گذار برای مرمت و بازسازی آنها است.

به گزارش ایرنا، مسعود ابراهیمی روز چهارشنبه در نشست تخصصی اقتصاد میراث فرهنگی ویژه بناها و اماکن تاریخی کردستان در سنندج اظهار کرد: صندوق احیا مزیت هایی برای بخش خصوصی دارد که مهمترین آن اقبال مردم به سمت بناهای تاریخی است و در جذب توریست و گردشگر نیز بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: بهترین بناهای تاریخی ما در کشور که جذب توریست دارند بناهایی است که در لیست صندوق احیا قرار دارد و قراردادهایی که صندوق احیا با سرمایه گذار منعقد می کند از هر لحاظ برای سرمایه‌گذار امنیت خاطر به همراه دارد.

قائم مقام مدیرعامل صندوق توسعه احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، یادآور شد: از ۲۰ اسفند سال گذشته هیچ استانی در کشور ماده ۲۷ واگذاری بناها را انجام نداده است و در استان کردستان هشت بنا داریم که می توانیم به سرمایه گذار واگذار کنیم.

وی اضافه کرد: صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی بعد از بیش از ۲ دهه فعالیت به یک بلوغ در زمینه قراردادها رسیده است و در تمام قراردادهایی که با سرمایه گذاران منعقد می کند آینده نگری را مدنظر قرار می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: بناهای تاریخی کردستان حال و روز خوبی ندارند و برای مرمت و بازسازی این بناها نیازمند بهره گیری از ظرفیت ۲ بستر ماده ۲۷ و صندوق احیا هستیم.

منصور مهرزاد افزود: ۲۱ بنای تاریخی کردستان در اختیار صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی قرار دارد و تاکنون هفت بنای استان به بخش خصوصی واگذار شده و بازخورد خوبی داشته است.

بیشتر بخوانیم:

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha