مدیر کل راه و شهرسازی فارس: تامین منابع مالی، چالش اصلی طرح نهضت ملی مسکن است

شیراز- ایرنا- مدیر کل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به جایگاه برتر این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور گفت: عمده مشکل و چالش اصلی پیش روی اجرای این طرح در استان، بحث تامین منابع مالی است.

به گزارش ایرنا، ناصر رضایی، چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: ما در ارتباط با طرح نهضت ملی مسکن در حوزه اجرا مشکل نداریم و چنانچه منابع مالی مورد نیاز تامین شود قادر هستیم با کار بدون وقفه، پروژه ها را به میزان قابل توجه پیشرفت برسانیم و در موعد مقرر به متقاضیان واگذار کنیم.

وی ادامه داد: در بحث پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن ۲۶ بانک در کشور برای این امر مشخص شده‌اند که در فارس تاکنون فقط ۲ بانک ملی و مسکن در این زمینه اقدام کرده‌اند.

او اظهار کرد: در این زمینه برای هر یک از بانک‌ها سقفی تعیین شده که امیدواریم با عمل بانک ها به تعهداتشان شاهد شتاب گیری اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان باشیم.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس: تامین منابع مالی، چالش اصلی طرح نهضت ملی مسکن است

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: هم اینک در استان به جز شهر صدرا، ۱۰۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن مراحل مختلف اجرا را طی کرده‌اند که برای تکمیل آنها ۸۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات باید تزریق شود که عدد قابل توجهی است و مشارکت تمام بانک ها را می‌طلبد.

رضایی افزود: البته بحث لزوم حمایت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات یک مساله کشوری است و چنانچه این همکاری و حمایت صورت نگیرد منجر به کُندی روند اجرای پروژه‌ها و حتی توقف آنها خواهد شد.

وی ادامه داد: در بحث تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن و طرح های حمایتی مسکن، حدود چهار هزار و ۴۰۰ هکتار زمین در استان فارس در قالب توافق با مالکین تامین شده است.

او اظهار کرد: همچنین از محل ایجاد ۶ شهرک جدید دولتی پنج هزار و ۹۱۲ هکتار ۵۹۱۲ هکتار، از محل تحول و تغییر اراضی ملی مربوط به سازمان جنگل‌ها و مراتع و مولدسازی یک هزار و ۷۷۰ هکتار و از محل اراضی روستاهای درون حریم شهرها نیز ۲ هزار و ۴۶۰ هکتار زمین تامین شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: همچنین طی سال جاری چهار هزار و ۴۳۲ واحد در اجرای قانون تامین مسکن ایثارگران و یک هزار و ۶۵ واحد نیز در اجرای قانون جوانی جمعیت در استان تعریف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha