امدادگران فرشتگان زمینی دفاع مقدس

۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۰۲
کد خبر: 85623093
امدادگران فرشتگان زمینی دفاع مقدس

سمنان - ایرنا - امدادگران هشت‌ سال جنگ تحمیلی فرشتگان زمینی بودند که بدون در دست داشتن اسلحه، تیر و تفنگ فقط برای امدادرسانی و زمین نماندن دست غیرت ایرانی به میدان نبرد حق علیه باطل شتافتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوران هشت ساله دفاع مقدس برگ افتخاری در دفتر غیرت و مردانگی ایرانیان رقم زد، مردم استان سمنان با اعزام تعداد قابل توجه رزمندگان به این نبرد، جزو سه استان برتر در تقدیم بیشترین تعداد شهید در کشور است؛ مدالی که از هر رنگی بالاتر و آرمانی جاودان را یادآور است.

برای گرامیداشت یاد و خاطرات شهدای گرانقدر دفاع مقدس در بخش بهداشت و درمان عصر چهارشنبه سومین اجلاسیه ۱۱۷ شهید امدادگر، بهداشت و درمان استان سمنان در سالن همایش هلال‌احمر سمنان برگزار شد.

گرامیداشت یاد شهدا راهکار انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان

رییس جمعیت هلال‌احمر گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به منزله لبیک به رهبر معظم انقلاب و موثر در انتقال آرمان‌های انقلاب اسلامی به نسل جوان است.

پیرحسین کولیوند افزود: به محض اعلام حادثه لبنان کمتر از ۲ ساعت ۲۰۰ جراح چشم‌پزشک اعلام آمادگی کردند و در مدتی کوتاه امدادگران هلال احمر به بیروت اعزام شدند و شماری از مجروحان برای دریافت درمان به ایران منتقل و با حال مساعد ترخیص شدند.

وی اضافه کرد: آمادگی برای ایثارگری، جانفشانی و مبارزه با دشمن از نشانه‌های موفقیت در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل امروز است.

کولیوند بیان کرد: جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی در لبنان و غزه مدرک آشکار نقض حقوق بشر است، اما مجاهدان با اقتدار ایستاده‌اند و شکست دشمن نزدیک است.

رییس جمعیت هلال‌احمر گفت: بیش از سه میلیون جوان در جمعیت هلال‌احمر فعالیت دارند و انتظار می‌رود جوانان همواره در تلاش برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا باشند.

حضور ۱۰۰هزار رزمنده بهداری در دفاع مقدس

مدیر موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت نیز گفت: بیش از ۱۰۰ هزار رزمنده بهداری در دفاع مقدس حضور داشتند که ۷۰هزار نفر آنان امدادگر بودند و از این تعداد سه‌هزار و ۵۰۰ نفر شهید شدند.

سردار نصرالله فتحیان افزود: رشادت و نقش‌آفرینی رزمندگان استان سمنان در هشت سال جنگ تحمیلی، دفاع از حرم آل ‌الله و دفاع از جبهه مقاومت زبانزد است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود در هجدهم آبان ۱۳۸۵ در سفر به سمنان، مهمترین نقش در عملیات مرصاد را مربوط به تیپ قائم(عج) این استان دانستند و فرمودند: «شنیدم که نقش تیپ قائم در عملیات مرصاد آنچنان بود که اگر نبود، دشمن ممکن بود تا کرمانشاه پیش بیاید. آن که ایستاد، تیپ قائم بود. اینها در تاریخ می‌ماند.»

وی اضافه کرد: ۳۷ هزار نفر از استان سمنان در هشت سال جنگ تحمیلی در دفاع از جمهوری اسلامی ایران نقش‌آفرینی کردند.

مدیر موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت با بیان اینکه جنگ روانی مکر دشمنان است، گفت: دشمنان بدون شک شکست خواهند خورد و حضور رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه بخشی از دسیسه‌ها را خنثی کرد.

امدادگران فرشتگان زمینی دفاع مقدس

سمنان جزو استان‌های دارای بیشترین شهید دفاع مقدس

استاندار سمنان هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، امنیت، مدافع حرم و جبهه مقاومت و حزب‌الله، گفت: سمنان براساس سرانه جمعیت دهه ۶۰، جزو استان‌های دارای بیشترین شهید در هشت سال جنگ تحمیلی است.

سید محمدرضا هاشمی افزود: روستای میغان شاهرود با تقدیم ۹۹ شهید در دفاع مقدس از جمله روستاهای شهیدپرور استان سمنان است.
وی با اشاره به قرارداشتن در هفته فراجا، این هفته را به پلیس غیور و توانمند تبریک گفت و از عملکرد مطلوب آنان در استان سمنان قدردانی کرد.

سه‌هزار شهید دفاع مقدس از سمنان
همچنین حسین درخشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره سه‌هزار شهید استان گفت: سمنان به تناسب جمعیت کشور و شهدا، یک و هفت دهم برابر میانگین کشوری شهید تقدیم میهن کرده است و بیش از ۹۷ درصد از شهدا مربوط به دفاع مقدس هستند و همه این سروقامتان و مدافعان وطن در خطوط مقدم و مناطق جنگی به شهادت رسیدند.

به گزارش ایرنا، در این آیین کتاب از هلال تا وصال در پایان ایین گرامیداشت شهدای امدادگر با حضور مسوولان رونمایی شد.

نیروهای اعزامی از استان سمنان نیز در ۵۵ عملیات شامل ۲۴ عملیات توسط سپاه و بسیج، ۱۱۰ عملیات توسط لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار ارتش و ۲۰ عملیات توسط جهادسازندگی، شرکت و نقش فعال و اثرگذاری را ایفا کردند.

جمعیت استان سمنان در سال ۱۳۵۵ حدود ۲۸۹ هزار و ۴۶۰ نفر و کمتر از یک درصد از جمعیت کشور بود که با توجه به جمعیت آن زمان استان، تقدیم سه هزار شهید بیانگر این مدعاست که مردم این خطه تمام‌قد برای دفاع از انقلاب در صحنه حضور داشتند.

شمار کل جانبازان استان سمنان هفت هزار و ۲۰۰ نفر است که از این تعداد یکهزار و ۸۰۷ نفر از جانبازان استان را جانبازان شیمیایی تشکیل می‌دهند. ۲۰۷ نفر دارای بیش از ۲۵ درصد جانبازی هستند.

طبق گزارش‌ها، در کشور به ازای هر ۱۲۴ نفر یک نفر جانباز و در استان سمنان به ازای هر ۵۸ نفر یک نفر در دوران دفاع مقدس جانباز شدند و استان سمنان بیش از ۲ و یک دهم برابر میانگین کشوری جانباز دارد و همچنین یکهزار و ۷۴۷ نفر از این جانبازان بیش از ۲۵ درصد جانبازی دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha