۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85623100
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۷۰۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق در آران و بیدگل کشف شد

کاشان- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از کشف و ضبط ۷۴۰ کیلوگرم چوب تاغ در این شهرستان خبر داد.

حمید گل‌آرایی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری‌ آران و بیدگل امروز توانستند این مقدار چوب قاچاق تاغ را در یکی از دامداری‌های شهرستان کشف و ضبط کنند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تهدید علیه حریم جنگل‌ها و مراتع مانند قطع درختان و دست درازی به تاغزارها، تغییر کاربری و تصرف و تعدی به اراضی ملی، تخریب عرصه و تغییر کاربری و آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها، مراتب را از طریق تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی بصورت شبانه‌روزی اطلاع دهند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل بیان کرد: با توجه به اقلیم کویری منطقه، نگهداری از جنگل‌های دست کاشت برای جلوگیری از هجوم شن‌های روان در منطقه اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: وسعت زمین‌های بیابانی این شهرستان نزدیک به ۳۸۴ هزار هکتار است و ۱۲۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی، نتیجه عملیات بیابانزُدایی و نهالکاری از اول انقلاب تاکنون بوده است.

شهرستان آران و بیدگل با ۶۱۲ هزار هکتار وسعت دارای ۱۰۹ هزار هکتار کانون بحران است و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و طوفان‌های ماسه‌ای کشور محسوب می شود.

این شهرستان با برخورداری از یکصد هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت تاغ در ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha