رئیس موقت مجلس عراق اهانت رژیم صهیونیستی به مرجعیت دینی در نجف را محکوم کرد

تهران – ایرنا - «محسن المندلاوی» رئیس موقت مجلس عراق، اهانت رژیم صهیونیستی به تصویر مرجعیت دینی در نجف را به شدت محکوم و تاکید کرد: توهین به مراجع و نمادهای امت اسلامی، توطئه پلید صهیونیست‌ها برای ضربه زدن به مقدسات مسلمانان است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه مجلس عراق، المندلاوی با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: این اقدام صهیونیست‌ها، نشان دهنده حجم خباثت شیطانی آنها برای ضربه زدن به مراجع و نمادها و رهبران امت اسلامی است.

رئیس موقت مجلس عراق تاکید کرد: مرجعیت دینی عالی در عراق و جهان درباره تقویت مودت و همزیستی مسالمت‌آمیز بین ملت‌ها و رهایی کشورهای جهان از چنگال افراطی‌گری، تروریسم و توحش نقش بزرگ و اساسی داشته است و مجلس عراق هرگونه توهین و بی‌احترامی به مقام مرجعیت را محکوم می‌کند.

محسن مندلاوی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی که بسیاری از کشورهای جهان درباره جنایات آن سکوت پیشه کرده‌اند در تلاش است تا در راستای اهداف و دیدگاههای افراطی‌اش منطقه را به سوی پرتگاه یک نزاع دینی سوق دهد.

رئیس موقت مجلس عراق خاطرنشان کرد: جهانیان باید در مقابل رژیم صهیونیستی بایستند و شرارت‌های آن را از سر ملت‌های منطقه دور کنند.

در همین راستا، خبرگزاری رسمی عراق (واع) نیز گزارش داد: شیخ «قیس خزعلی» دبیرکل عصائب اهل حق تاکید کرد: دشمن صهیونیستی به خوبی بداند که اهانت به مرجعیت دینی در نجف اشرف، توهین به همه مؤمنان در سراسر جهان است.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های عبری زبان روز گذشته (سه شنبه) تصاویری منتشر کردند که در آن آیت الله العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر دینی در عراق جزء اهداف رژیم صهیونیستی برای ترور بود.

«باسم العوادی» سخنگوی دولت عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مرجعیت مورد تقدیر و احترام همه ملت عراق و جهان عرب و اسلام و جامعه بین‌الملل است، و دولت عراق هرگونه اهانت به جایگاه آن را مردود می‌داند.

سخنگوی دولت عراق از دبیرکل سازمان ملل و محافل بین‌المللی خواست هر اقدامی که اهانت به مسلمانان جهان و تلاش برای توهین به شخصیت‌های دارای تاثیر و احترام در سطح بین‌المللی است را محکوم کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha