ماهانه ۳۱ هزار تن آرد در آذربایجان غربی تولید و توزیع می‌شود

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: ماهانه ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن آرد در استان تولید و در بین بخش‌های مختلف توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا جواد کرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر ۱۸ کارخانه آرد در آذربایجان غربی فعال بوده و تولیدات داخلی نیاز استان را کفایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همواره بر موضوع تشدید بازرسی ها از نانوایی ها توسط دستگاههای عضو کارگروه اردونان تاکید شده است، اضافه کرد: درجه بندی کارخانه های آرد هم در دستور کار قرار داشته و سهمیه کارخانجات براساس درجه بندی انجام شده توسط کارگروه بازنگری و قطعی می شود.

وی ادامه داد: میانگین مشخصی برای ارائه گندم و آرد وجود دارد و براساس عملکرد کارخانجات و کیفیت تولید به برخی سهمیه بیشتری داده می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم در حوزه آرد و نان، زمینه سازی در راستای تولید با آرد کامل است، اظهار کرد: مقرر شده که ۲ واحد نانوایی به صورت آزمایشی در راستای تولید نان با آرد کامل کار کنند و اگر رغبتی باشد و دانشگاه علوم پزشکی هم تایید کند، تعداد واحد ها افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، طبق آمارها میزان مصرف نان در آذربایجان‌غربی از متوسط کشوری بالاتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha