۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۱۶
کد خبر: 85623261
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

برداشت سیب پاییزه دماوند آغاز شد

۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۱۶
کد خبر: 85623261
برداشت سیب پاییزه دماوند آغاز شد

دماوند - ایرنا - همزمان با فرارسیدن فصل پاییز، برداشت محصول سیب درختی پاییزه از باغات شهرستان دماوند آغاز شده است و تا یک ماه آینده نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، همزمان با فرارسیدن برداشت محصول سیب درختی از باغات شهرستان دماوند، عصر چهارشنبه رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان، مجید خدابخش مدیر جهاد کشاورزی، اسدیان رئیس اداره برق و سایر مسئولین از برداشت محصول سیب درختی باغات آئینه ورزان شهرستان دماوند بازدید کردند.

برداشت سیب پاییزه دماوند آغاز شد

رضا طاهرخانی فرماندار دماوند در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری با توجه به شرایط آب و هوایی به ویژه در اوآخر تابستان و اوایل پاییز و بارش نزولات آسمانی کیفیت سیب منطقه دماوند نسبت به سال گذشته بهتر می باشد.

وی افزود: با بیان اینکه محصول سیب درختی شهرستان دماوند با تنوع نوع محصول از کیفیت بالایی نیز برخوردار است که در سطح کشور و جهان زبان زد خاص و عام می باشد.

برداشت سیب پاییزه دماوند آغاز شد

وی در ادامه افزود: میزان چشم گیری از سیب تولیدی ظرفیت صادرات به خارج از کشور را دارد و شهرستان دماوند قطب تولید محصول سیب درختی در کشور به شمار می‌رود.

طاهرخانی در خصوص اشتغالزایی در این منطقه افزود: می‌توان از این محصول برای فرآوری صنایع تبدیلی، افزایش سرمایه و اشتغالزایی در منطقه بهره لازم را برد و سود دهی چشم گیری خواهد داشت.

فرماندار شهرستان دماوند در پایان این بازدید مشکلات و معضلات باغداران مورد بررسی دستگاه های مربوطه قرار گرفت که فرماندار دماوند دستورات لازم را جهت احصاء آنها صادر نمود.

برداشت سیب پاییزه دماوند آغاز شد

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های شرق استان تهران است که در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha