۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۸:۲۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85623377
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه عربستان برای سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری در پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با سفر وزیر سرمایه‌گذاری عربستان به پاکستان، مقامات این کشور از طرح دولت ریاض برای ساخت ۵ هزار باب مدرسه و همچنین سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری در پاکستان خبر دادند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از تلویزیون ملی پاکستان، خالد عبدالعزیز الفلاح در راس یک هیات ۱۳۰ نفره اقتصادی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی سعودی چهارشنبه شب وارد اسلام‌آباد شد و دستور کار این بازدید پر زرق و برق، نهایی کردن سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری بخش خصوصی عربستان در حوزه‌های مختلف پاکستان عنوان شده است.

سفر مسئولان عربستانی به اسلام‌آباد تا فردا جمعه ادامه خواهد داشت و این هیات متشکل از نمایندگانی از بخش‌های مختلف از جمله انرژی، معدن، کشاورزی، تجارت، گردشگری، صنعت و نیروی انسانی است.

این سفر پیش از نشست روسای دولت‌های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) در اسلام‌آباد انجام می شود که به دنبال تقویت روابط اقتصادی هستند.

روابط عمومی کاخ ریاست جمهوری پاکستان لحظاتی قبل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آصف علی زرداری رئیس جمهوری این کشور امروز با وزیر سرمایه‌گذاری عربستان و هیات همراه دیدار کرد.

برنامه عربستان برای سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری در پاکستان
دیدار رئیس جمهور پاکستان با هیات عربستانی در اسلام‌آباد

رئیس هیات سعودی از برنامه ریزی کشورش برای سرمایه گذاری در بخش های زیربنایی و معدنی پاکستان خبر داد و گفت که این هیات ۲۵ قرارداد در بخش های مختلف امضا خواهد کرد که همکاری های اقتصادی دو کشور را تقویت می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهم نامه ها مرحله جدیدی از همکاری های اقتصادی پاکستان و عربستان را رقم بزند.

در همین حال نشریه ایندیپندنت اردو گزارش داد: صندوق رفاهی و کمک‌های بشردوستانه عربستان پیش از سفر وزیر سرمایه‌گذاری این کشور به اسلام‌آباد با برخی از سازمان‌های دولتی و خصوصی اسناد همکاری را امضا کرده که طی آن پروژه ساخت ۵ هزار باب مدرسه توسط عربستان با بودجه ۱۴ میلیون دلاری به اجرا گذاشته می شود.

در این گزارش آمده است: طرح جدید ساخت مدارس در پاکستان بخشی از طرح‌های توسعه و عمران عربستان به شمار می‌رود که در مجموع طی سال‌های اخیر ۲۴۷ پروژه با صرف بودجه ۱۲ میلیارد دلاری در پاکستان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

سناتور محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان با تمجید از آنچه وی کمک‌های حیاتی عربستان به پاکستان برای غلبه بر چالش‌های اقتصادی خواند، اظهار داشت: دو کشور در مسیر ایجاد همکاری‌های راهبردی نزدیک هستند.

روابط عمومی ارتش پاکستان نیز روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر سرمایه‌گذاری عربستان با حضور در مقر فرماندهی ارتش در شهر راولپندی با ژنرال "سید عاصم منیر" فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است: طرفین بر روی موضوعات مورد علاقه دوجانبه، به ویژه ابتکارات برای تقویت همکاری‌های رو به رشد در بخش‌های مختلف تمرکز کردند.

پاکستان و عربستان در ماه های اخیر برای تقویت تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه همکاری‌های متقابل را تسریع کردند.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان اوایل سال جاری میلادی گفت که‌ کشورش مصمم به تسریع ارائه بسته سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری برای پاکستان است.

دولت پاکستان سال گذشته با حمایت ارتش این کشور شورایی موسوم به «شورای ویژه تسهیل سرمایه‌گذاری SIFC» را تشکیل داد که هدف اصلی آن، تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی در پاکستان به ویژه از جانب کشورهای حوزه خلیج فارس است و نقش ارتش نیز به عنوان تضمین دهنده سرمایه‌گذاری خارجی در پاکستان تعریف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha