۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۸:۳۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85623383
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاوش کودکان عالیشهر بوشهر در "آسمان شب"

۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۸:۳۴
کد خبر: 85623383
کاوش کودکان عالیشهر بوشهر در "آسمان شب"

بوشهر-ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: ویژه‌برنامه "رصد آسمان شب" کودکان شهر جدید عالیشهر به‌عنوان یکی از برنامه‌های هفته ملی کودک در استان بوشهر اجرا شد.

سمیه رسولی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: فعالیت نجوم یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های کانون پرورش فکری در چارچوب فعالیت‌های علمی است که امسال با تاسیس کانون علم و فناوری، گسترش فعالیت‌های نجومی با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: به فراخور این مسیر طراحی‌شده، در استان بوشهر نیز تلاش شده تا فعالیت‌های نجومی متعددی برای کودکان اجرایی شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنجمین برنامه رصدی ویژه جامعه هدف کانون اجرا شده است.

رسولی ادامه داد: با وجود گرما و رطوبت پاییزی حاکم بر استان بوشهر، برنامه‌های شاخص برای بزرگداشت هفته ملی کودک با استقبال بی‌نظیری از سوی جامعه هدف مواجه شده که با این رویه، برنامه‌های بیشتری نیز برای پس از هفته کودک در استان بوشهر اجرایی خواهد شد.

احتمال تمدید برنامه‌های هفته ملی کودک در بوشهر وجود دارد

رابط علمی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر نیز اظهار کرد: در این برنامه رصدی که با استقبال بسیار خوب کودکان همراه شده بود، سیاره‌های زحل ، زهره و قمر زمین، ماه، برای کودکان به نمایش درآمد.

فاطمه کازرونی افزود: در این برنامه رصدی پیرامون صور فلکی، ستاره‌های آسمانی و اجرام منظومه شمسی نیز آموزش‌هایی به کودکان و نوجوانان و خانواده های علاقمند حاضر در برنامه توسط کارشناس نجوم ارائه شد.

وی یادآور شد: برنامه آموزشی رصد "آسمان شب" همراه با پرسش و پاسخ همراه بود که با توجه به تعدد برگزاری برنامه‌های رصدی و آموزش متناسب با آن، حاضران سطح قابل قبولی از علم و آگاهی خود در حوزه نجوم را ارائه کردند.

کازرونی ادامه داد: این ویژه برنامه رصدی با حضور عبدالرضا لاوری، کارشناس و مدرس علوم نجومی برگزار شد و کودکان همراه با خانواده در این برنامه شرکت کرده و به کاوش در آسمان شب پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha