راه خاکی ۲۵۰ روستای گلستان آسفالت شد

گرگان- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با تاکید بر اینکه در نیمه نخست سالجاری، ۲۵۰ روستای استان از طرح نهضت آسفالت راه خاکی برخوردار شدند، گفت: برای همه روستای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی تهیه شده است.

داود خسروی روز پنج‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین تاکنون طرح هادی در ۷۶۱ روستای استان گلستان شروع شده که در این بخش از میانگین کشوری جلوتر هستیم.

وی ادامه داد: به‌دنبال تصویب و اختصاص قیر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای آسفالت راه‌های خاکی روستاها در مجلس شورای اسلامی و براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، بیش از ۱۵۰ روستای دیگر تا پایان سال از آسفالت برخوردار می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان، اولویت اصلی این نهاد در روستاها را تامین مسکن دانست و افزود: براساس آخرین آمار مرکز آمار ایران، ۲۲۸ هزار خانه روستایی در گلستان وجود دارد که از این تعداد نزدیک به ۹۰ هزار فقره تسهیلات ساخت مسکن به متقاضیان روستایی پرداخت شده است.

خسروی با بیان اینکه با اقدامات انجام‌شده، خانه‌های مقاوم روستایی در استان به ۵۵ درصد رسید، افزود: راه سختی پیش‌رو داریم، در حال حاضر ۴۵ درصد خانه‌های روستایی گلستان همچنان ناایمن هستند و بسیاری از این واحدها خشتی و گلی بوده و زندگی در آن مخاطره‌آمیز است.

وی از روستاییانی که هنوز در خانه‌های ناایمن و فرسوده زندگی می‌کنند، خواست با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از تسهیلات ارزان‌قیمت بهره‌مند شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه تسهیلات ساخت مسکن روستایی قرض‌الحسنه و با کارمزد پنج درصد است و ضمانت‌های آن در قالب، زنجیره‌های سه نفره انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند با بهره‌مندی از تسهیلات قرض‌الحسنه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با بازپرداخت ۲۰ ساله نسبت به نوسازی و احداث خانه‌های مقاوم و مناسب اقدام کنند.

خسروی گفت: بیشتر فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها تعریف شده و خدمات مختلفی به روستاییان ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه سکونت نزدیک به نیمی از جمعیت استان گلستان در روستاها نشانه شادابی و سرزندگی روستاها است، تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی روستاها از هیچ گونه خدمات زیربنایی برخوردار نبودند اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امکانات مختلف به روستاها آمده است.

به گزارش ایرنا، استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۷ درصد جمعیت آن در ۹۳۶ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای کد شناسایی ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha