اهدای خون توسط یک هزار و ۲۵۸ بانو در آذربایجان غربی/ ۷.۵ درصد بیش از پارسال

ارومیه- ایرنا- مسوول دفتر برنامه ریزی جذب و حفظ اهدا کنندگان انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: در نیمه نخست امسال یک هزار و ۲۵۸ نفر از بانوان این استان خون اهدا کردند که ۷.۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

سحر ذکیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بانوان اهداکننده خون در آذربایجان غربی از یک هزار و ۱۷۰ نفر در ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ به یک هزار و ۲۵۸ نفر در مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۳ رسید.

وی با اشاره به استقبال جوانان در راستای اهدای خون به نیازمندان اضافه کرد: در نیمه نخست سال گذشته ، سه هزار و ۱۸۲ نفر از جوانان زیر ۲۵ سال در آذربایجان غربی خون اهدا کرده بودند که طی سال جاری شاهد رشد مشارکت ۲۳.۶ درصدی جوانان نسبت به سال ۱۴۰۲ هستیم.

مسوول دفتر برنامه ریزی جذب و حفظ اهدا کنندگان انتقال خون آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۹۳۳ نفر از جوانان زیر ۲۵ سال خون اهدا کرده اند.

ذکیانی با تاکید بر وضعیت مطلوب بانک خون در استان ادامه داد: میزان مراجعه و اهدای خون مردم خیّر آذربایجان‌غربی موجب شده وضعیتی مطلوبی در بانک خون داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نیاز به خون یک موضوع روزانه و متداول است، افزود: با توجه به پایین بودن عمر فرآورده‌های خونی در صورت کاهش اهدای خون از سوی شهروندان جان بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب دیدگان تصادفات، بیماران هموفیلی، مادران باردار و نوزادان با زردی و بسیاری دیگر از بیماران که به خون و مشتقات آن نیازمند هستند، به خطر می‌افتد.

به گزارش ایرنا، سازمان انتقال خون، وظیفه تهیه و توزیع خون را به عهده دارد و دارای فرایندهای پیچیده است که از استانداردهای سخت و به روز در دنیا تبعیت می‌کند تا خون سالم مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی را فراهم کند.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، ایران در بین کشورهای منطقه مدیترانه شرقی به عنوان مرجع منطقه در حوزه فعالیت‌های اهدای خون قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha