آغاز به کار چهل و پنجمین نشست تخصصی معاونان شهرسازی کلان شهرهای کشور در قزوین

قزوین - ایرنا - چهل و پنجمین نشست تخصصی معاونان شهرسازی و معماری کلان شهرهای ایران روز پنجشنبه به میزبانی شهرداری قزوین در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار قزوین در آغاز چهل و پنجمین نشست تخصصی معاونان شهرسازی و معماری کلان شهرهای ایران طی سخنانی اظهار کرد: امروز توفیق پیدا کردیم تا میزبان یکی از رویدادهای مهم و تاثیرگذار در حوزه شهرسازی و معماری کلان شهرهای کشور باشیم و امیدواریم خروجی کار نیز در نهایت منجر به رفع بخشی از مشکلات بافت های فرسوده شهری شود.

مهدی صباغی خاطرنشان کرد: خوشحال هستیم از اینکه برای نخستین مرتبه طرح "کلید به کلید" کشور در قزوین با مشارکت شهرداری بهمن ماه سال گذشت به انجام رسید تا جایی که این شهر امروز فاقد حاشیه نشینی بوده اما یکی 2 محل در بالای شهر قزوین وجود دارد که به دلیل ساخت و سازهای بی رویه آن در ابتدای انقلاب اسلامی باعث بروز برخی از آسیب های اجتماعی شد اما در عین حال برنامه های جامع و مدونی نیز برای آنها دیده شده است.

به گفته وی، طرح بازآفرینی 330 واحد بافت فرسوده قزوین که پیش از این احیا شده، در محله هادی آباد این شهر در دست اجرا قرار دارد.

صباغی ادامه داد: این در حالی است که بازآفرینی حدود یک هزار واحد مسکن در دست اقدام شهرداری قزوین قرار گرفته که 120 واحد آن خریداری و سنددار نیز شده و مابقی آنها هم در مرحله تفاهم نامه قرار دارد.

شهردار قزوین اضافه کرد: با مطالعاتی که طی 2 تا سه سال گذشته انجام شده، نخستین دفترچه بافت تاریخی و فرسوده این شهر تدوین و ثبت شده و بزودی نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: دومین طرح در زمینه بازآفرینی شهری و در بخش اجرایی فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقشار آسیب‌پذیر و همچنین باز تنطیم جمعیتی بود، از آنجایی که اقشار کم درآمد جامعه با معضلات بی شماری دست و پنجه نرم می کنند باید نسبت به رفع آنها تلاش کنیم.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: قزوین شهری تاریخی و مذهبی و مدفن چهار تن از پیامبران الهی است، از نظر اجتماعی، رفاهی و ترافیکی وضعیت بسیار خوبی دارد و وجود نامداران، بزرگان و شهدای این شهر از جمله شهیدان رجایی، بابایی، حسن پور و ابوترابی زینت بخش شهر دارالمونین این شهر است که به آن افتخار می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha