پنج نفر به دلیل شنا در نزدیکی سنگچین های ساحلی مازندران جان باختند

ساری-ایرنا - رییس هیات نجات غریق استان مازندران با اشاره به هشدارهای مکرر مبنی بر خطرناک بودن شنا در نزدیکی سنگچین هایی که در سواحل دریای خزر وجود دارد، گفت که در تابستان امسال پنج نفر به دلیل شنا در همین مناطق جان خود را از دست دادند.

نقی کریمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وجود نقاط کور شنا یکی از دلایل بروز حادثه غریق در دریا است که سنگچین ها از جمله در بندر بابلسر، دریاکنار، خانه دریا و تنکابن و اسکله های بخش خصوصی از جمله این نقاط هستند که همواره باعث بروز حوادث تلخ برای افراد شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۲۹ نفر که تابستان امسال و در زمان اجرای طرح سالمسازی دریا جان خود را از دست دادند پنج نفر در نقاطی که سنگچین ها وجود داشت اقدام به شنا کردند و در همان نقاط کور که محل استقرار ناجیان غریق نیز نبود جان خود را از دست دادند.

رییس هیات نجات غریق مازندران گفت: در طول نوار ساحلی ۴۷۳ کیلومتری ساحل در مازندران و وجود ۷۲۰ نقطه حادثه خیز فقط هزار و ۴۰۰ نیروی ناجی غریق حضور دارند.

پنج نفر به دلیل شنا در سنگچین های ساحلی مازندران جان باختند

وی ادامه داد:‌ در حالیکه برای استخر شنای ۱۲ در ۲۵ متری چهار ناجی غریق حضور دارند این تعداد ناجی غریق در سواحل دریا جوابگو نیست و حتی در برخی مواقع در فاصله ۲ کیلومتری سواحل ناجی غریقی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد از شروع طرح دریا یعنی از اول خرداد تا پایان شهریور امسال ۲۹ نفر در سواحل دریای استان غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد کاهش نشان می دهد. ۲۳ نفر از غرق شدگان مرد و ما بقی زن و همچنین ۸۱ درصد از غرق شدگان نیز غیر بومی بودند.

بنابراین گزارش سواحل شهرستان های محمود آباد با هفت، بابلسر و تنکابن هر کدام با ۶ مورد به ترتیب بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی و شهرهای رامسر و نور هر کدام با یک فوتی ناشی از غرق شدگی به ثبت رسید.

بر اساس آمار بیشترین غرق شدگی مربوط به مرداد ماه با ۱۱، شهریور با ۱۰، تیر با پنج و خرداد باسه مورد به ثبت رسید. بیشتر غرقی ها ۲۱تا ۴۰ ساله بودند.

بررسی ها نشان می دهد ۱۶ نفر از غرق شدگان در سنین ۲۱ تا ۴۰ سال قرار داشتند و یک غرقی نیز بالای ۶۱ سال سن داشت.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha