۲۲ هزار هکتار از اراضی مغان به کشاورزان ذینفع واگذار می‌شود

اردبیل- ایرنا- ۲۲ هزار هکتار از اراضی مغان مازاد بر سند کشت و صنعت مغان و پارس با اخذ سند به نام دولت جمهوری اسلامی ایران، به کشاورزان ذینفع واگذار می‌شود.

به گزارش ایرنا، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل روز پنجشنبه در جلسه کمیته امور اراضی استان اعلام کرد: در راستای صدور سند کاداستری مجتمع کشت و صنعت مغان و پارس، اراضی مازاد بر سند این دو شرکت از سالیان گذشته در تصرف زارعان و کشاورزان شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز بوده است.

فرهاد ثنایی افزود: این اراضی که در قالب سه هزار و ۵۰۰ قطعه زمین زراعی شناسایی شده، از سند این دو مجتمع کشت و صنعت منفک شده و در حال تعیین تکلیف جهت صدور سند است.

وی گفت: ۱۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از این اراضی در حاشیه شرقی کشت و صنعت مغان از سال ۱۳۵۸ در سند کشت و صنعت قید شده و این تداخل در سند موجب سردرگمی زارعان منطقه در اخذ اسناد مالکیت شده بود که با تفکیک و انتقال سند به نام دولت جمهوری اسلامی ایران سنددار می شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: همچنین با تفکیک و اخذ سند پنج هزار و ۴۸۰ هکتار از اراضی موضوع مصوبه هیات وزیران در سال ۸۹ سازمان جهاد کشاورزی استان در حال واگذاری اراضی به زارعان و عشایر ساکن در محدوده کشت و صنعت مغان در قالب واگذاری سه هکتاری و یک هکتاری است.

وی اضافه کرد: تا کنون بیش از چهار هزار و ۷۰۰ هکتار از این اراضی با عقد قرارداد به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از عشایر و روستاییان ساکن در محدوده کشت و صنعت مغان در قالب شرکتهای تعاونی تولید واگذار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha