۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 2457
کد خبر: 85623615
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه ایران یکشنبه به بغداد می‌رود

تهران- ایرنا- پایگاه خبری «میدل ایست نیوز» به نقل از منبع خود در وزارتخارجه عراق اعلام کرد: وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه(فردا) در سفری رسمی به بغداد می رود.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از میدل ایست نیوز، «سید عباس عراقچی» وزیر خارجه ایران در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای خود فردا (یکشنبه) در سفری رسمی به عراق می رود.

پیش از این پایگاه خبری «العربی الجدید» از سفر احتمالی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به مصر در روزهای آینده خبر داد و نوشت که عراقچی طی روزهای آتی در سفری رسمی عازم قاهره خواهد شد و با مقامات مصری درمورد پرونده های مشترک و رویکرد دو کشور درباره تحولات منطقه رایزنی خواهد کرد.

به نوشته این پایگاه، عراقچی قرار است در این سفر با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور، «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات و «بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر دیدار و گفت وگو کند.

وزیر امور خارجه ایران که در ادامه رایزنی های خود در مورد تحولات منطقه در صدر هیاتی دیپلماتیک به قطر سفر کرده بود، صبح روز پنجشنبه - ۱۹ مهرماه - با شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و گفت وگو کرد.

عراقچی در این دیدار با مرور تلاش‌های دو کشور برای توقف جنگ در غزه و لبنان و تقدیر از نقش سازنده قطر در این خصوص، جنگ افروزی رژیم صهیونیستی را عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه دانست و خواستار بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها و امکانات منطقه برای توقف فوری جنگ و ممانعت از تداوم نسل کشی و تخریب زیرساخت ها در لبنان و فلسطین شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان پیش از سفر به قطر، با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در شهر ریاض دیدار و رایزنی کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha