۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85623708
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

فلامینگوی زخمی به محیط زیست سبزوار تحویل شد

۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۵
کد خبر: 85623708
فلامینگوی زخمی به محیط زیست سبزوار تحویل شد

سبزوار- ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: یک قطعه فلامینگوی آسیب‌دیده توسط یکی از دوستداران محیط زیست در این شهرستان به این اداره تحویل شد.

محمدرضا بسملی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پرنده مزبور یک فلامینگوی نابالغ است که به نظر می رسد در جریان مهاجرت پاییزی پرندگان، به علت ضعف جسمانی و مصدومیت ناشی از پرواز طولانی، در منطقه «روداب»، در جنوب غربی سبزوار زمین گیر شده باشد.

وی افزود: پرنده مزبور برای معاینه توسط دامپزشکان متخصص، تیمارداری و بازیابی توان از دست رفته به اداره حفاظت محیط زیست سبزوار منتقل شد.

فلامینگوی زخمی به محیط زیست سبزوار تحویل شد

بسملی خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار دامپزشک در اداره محیط زیست و نیز حضور دامپزشکان متخصص انجمن بازپروری حیات وحش حکیم سبزوار، امید است فلامینگوی خسته، به زودی توانایی اولیه خود را بازیافته و در آبگیرهای منطقه رهاسازی شود.

به گزارش ایرنا، با آغاز ماه‌های سرد سال، زیستگاه های آبی سبزوار میزبان شمار زیادی از پرندگان مهاجر اروپایی و مناطق سردسیر سیبری است که در مسیر کوچ زمستانی خود، مدتی را در رودخانه های فصلی و آبگیرهای غرب خراسان به سر برده و گاه مناظر زیبایی را در طبیعت این شهرستان ایجاد می‌کنند.

۲۵ کیلومتر از رودخانه کال‌شور سبزوار در شمال پناهگاه حیات وحش شیراحمد، یکی از زیستگاه های مهم پرندگان در استان خراسان رضوی است که بعضا در سال های گذشته حدود ۱۰۰ گونه از پرندگان در این زیستگاه مشاهده و شناسایی شده اند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha