۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85623860
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سطح دانش سایبری دانش آموزان باید افزایش یابد

۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۴
کد خبر: 85623860
سطح دانش سایبری دانش آموزان باید افزایش یابد

زنجان -ایرنا - رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: سطح دانش و سواد سایبری دانش آموزان باید افزایش یابد تا بتوان از وقوع بسیاری از تخلفات و جرایم فضای مجازی پیشگیری کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ سید احمد موسوی روز پنجشنبه با حضور در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه شاهد به مناسبت هفته انتظامی، افزود: رشد روزافزون فناوری‌های نوین و تجهیزات هوشمند، خواسته یا ناخواسته نواجوانان را به فضای مجازی سوق داده است، بنابراین اگر کاربران سطح دانش و آگاهی خود را در این حوزه‌ها افزایش دهند مانع از سوء‌ استفاده مجرمین سایبری خواهد شد.

وی در ادامه گفت: متاسفانه به دلیل قابلیت های ویژه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها استفاده از آنها در بین نوجوانان رو به افزایش است، از این رو در کنار فرصت‌های ایجاد شده باید تهدیدات و خطرات آن را شناخت تا بتوان در یک فضای کاملا ایمن فعالیت کرد.

این مسئول انتظامی با اشاره به پنهان بودن هویت کاربران در فضای مجازی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از پرونده‌های موجود در پلیس فتا با جعل هویت و سوءاستفاده از اعتماد کابران است، بنابراین دانش آموزان به هیچ عنوان نباید به افراد غریبه در فضای مجازی اعتماد کنند.

وی با بیان اینکه مجرمان سایبری با سوء نیت، جلب اعتماد افراد و با برقراری رابطه دوستانه پس از دریافت اطلاعات شخصی و تصاویر خصوصی قربانیان برای تهدید و اخاذی اقدام می کنند، تاکید کرد: اعتماد بی‌جا به افراد ناشناس و قرار دادن تصاویر و اطلاعات شخصی و خصوصی خود در فضای مجازی موجبات سوء استفاده از آنها را فراهم می‌کند.

موسوی گفت: بالا بودن تعداد دوستان و دنبال کنندگان در شبکه‌های اجتماعی دلیلی بر شناخته شدن کاربر در فضای مجازی نیست چرا که عدم مدیریت اطلاعات در فضای مجازی می‌تواند تهدیدی جدی برای شخص محسوب شود و آسیب‌های غیرقابل جبرانی را برای وی در پی داشته باشد.

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir لینک ثبت گزارشات مردمی و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha