مطالبه‌های گندمکاران عجب‌شیر به زودی پرداخت می‌شود

مراغه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر با بیان اینکه گندمکاران شهرستان دریافت مطالبه‌های خودشان را انتظار می‌کشند، بیان کرد: مبالغ خرید تضمینی گندم به زودی پرداخت می‌شود.

«احمد اسلامی» روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گندمکاران این شهرستان ۲ هزار و ۵۰۰ نفر هستند و این تعداد ۱۵ هزار تن گندم به مراکز جمع‌آوری تحویل دادند.

وی اضافه کرد: مطالبه‌های آن تعداد از گندمکاران شهرستان که تا آخر تیرماه محصول خودشان را به مراکز جمع‌آوری تحویل داده‌اند، پرداخت شده است اما تعداد بسیاری هم منتظر دریافت مطالبه‌های خودشان هستند.

مطالبه‌های گندمکاران عجب‌شیر به زودی پرداخت می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی: خرید تضمینی گندم در عجب‌شیر طی سال جاری رکورد زد

به گفته وی در سال زراعی گذشته که محصول آن در نیمه نخست سال جاری خریداری شد، هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی و چهار هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان زیر کشت گندم قرار داشت.

«اسلامی» با اشاره به اینکه رکورد خرید تضمینی گندم این شهرستان در سال جاری شکسته شد، اضافه کرد: بارندگی مناسب و اجرای طرح جهش تولید در سه هزار هکتار از اراضی دیم موجب شد تا متوسط برداشت گندم به حدود یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم برسد.

وی این را هم بیان کرد که حجم خرید تضمینی گندم در سال قبل از آن تنها ۲ هزار تن بود و بر همین اساس کشاورزان شهرستان انتظار دارند تا نتیجه زحمات خودشان را هرچه سریع‌تر دریافت کنند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر، پیش از این قرار بود تا مطالبه‌های گندمکاران تا آخر شهریورماه واریز شود که به اواخر مهرماه انتقال یافت و دولت در صدد است تا آن را طی روزهای آینده پرداخت کند.

احتمال معرفی کشاورز عجب‌شیری به عنوان پیازکار نمونه کشوری

مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر به کیل‌گیری مزارع کشاورزی این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: «سردار قادری» از پیازکاران این شهرستان عملکرد بسیار بالایی در واحد سطح دارد و احتمال معرفی وی به عنوان پیازکار نمونه کشوری بسیار بالاست.

مطالبه‌های گندمکاران عجب‌شیر به زودی پرداخت می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی: «سردار قادری» رکورددار برداشت پیاز از عجب‌شیر است

«اسلامی» افزود: استفاده از آبیاری به صورت نوار تیپ، کاشت رقم بذری فلات، استفاده از اسید هیومیک، گوگرد و پتاس مایع، و هدفگذاری برای تولید محصول سالم از جمله مواردی است که این پیازکار را می‌تواند به عنوان نمونه کشوری معرفی کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه کشت پیاز در عجب‌شیر به دلیل نیاز آبی بالا و شرایط آب و هوایی منطقه از هزار و ۵۰۰ هکتار به ۴۰۰ هکتار کاهش یافته است، بیان کرد: در اراضی کشت شده هم کشاورزان به رعایت مصرف بهینه آب و دیگر نکات مربوط به مدیریت زراعی این محصول ملزم شدند.

به گزارش ایرنا مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی در نخستین روز از مهرماه گفته بود که تا زمان «۱۶۷ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۸۰ درصد مطالبات گندمکارانی که محصول خودشان را به مراکز رسمی دولتی تحویل داده‌اند، پرداخت شده است».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha