۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۵۸
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85623927
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

رزمایش هسته‌ای ناتو با شرکت هواپیماهای اف۳۵ و بی۵۲

تهران-ایرنا- سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که رزمایش سالانه آمادگی هسته‌ای خود را در واکنش به تهدیدهای روسیه برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان ناتو امروز پنجشنبه اعلام کرد: ناتو رزمایش سالانه آمادگی هسته‌ای خود را با عنوان «ظهر ثابت» هفته آینده آغاز خواهد کرد.

«مارک روت» دبیر کل ناتو در حاشیه نشست مشترک خود با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و کی‌یر استارمر نخست وزیر انگلیس در لندن بر اهمیت آمادگی این سازمان در سطح جهانی تاکید کرد و گفت: «در دنیای نامشخص، بسیار مهم است که ما ظرفیت دفاعی خود را آزمایش و توانایی‌های خود را تقویت کنیم تا مخالفان ما بدانند که ناتو آماده و قادر به پاسخگویی به هرگونه تهدید است.»

به گفته روت، این رزمایش نظامی با حضور کشورهای عضو ناتو در واکنش به تهدیدهای متعدد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره آمادگی‌های هسته‌ای برگزار خواهد شد.

در این رزمایش نظامی که قرار از روز دوشنبه هفته آینده آغاز شود، ۶۰ جت جنگنده از جمله جنگنده‌های اف۳۵ و بی۵۲ از ۱۳ کشور ناتو شرکت داده خواهند شد.

مقامات ناتو تایید کرده‌اند که حدود ۲ هزار پرسنل نظامی در این رزمایش دو هفته‌ای که کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا شبیه سازی شده‌اند، شرکت خواهند کرد ولی از سلاح‌های واقعی استفاده نمی‌شود.

قرار است این رزمایش با میزبانی بلژیک و هلند در منطقه دریای شمال برگزار شود.

به گزارش ایرنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین پیشتر گفته بود که به‌روزرسانی دکترین هسته‌ای روسیه به دلیل تشدید تنش‌ها در اطراف مرزهای روسیه و ایستادن کشورهای دارای سلاح هسته‌ای در کنار کی‌یف ضروری است.

وی افزود: بدیهی است که با توجه به تحولات اخیر بین‌المللی، تشدید تنش‌ها در اطراف مرزهای ما، حمایت قدرت‌های هسته‌ای از اوکراین و نزدیک‌تر شدن زیرساخت‌های نظامی ناتو به مرزهای روسیه، ما نیاز به تغییر دکترین هسته‌ای و تغییر سیاست بازدارندگی هسته‌ای داریم.

پسکوف تصریح کرد: چنین به‌روز رسانی از قبل آماده شده و اکنون رسمی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha