تندباد با سرعت ۵۸ کیلومتر بر ساعت قشم را درنوردید

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قشم گفت: تندباد به همراه گرد و خاک با سرعت ۵۸ کیلومتر بر ساعت عصر پنجشنبه، بزرگ‌ترین جزیره ایرانی خلیج فارس را درنوردید.

محمد کاملی دیرستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود:گردوغبار حاصل از این تندباد شعاع دید افقی را به ۱۰۰ متر کاهش داد.

وی ادامه داد: همچنین ورزش این تندباد دیگر مناطق این جزیره از جمله شهر بندری درگهان را نیز درنوردید و دید افقی به کمترین حد ممکن رسید.

رییس اداره هواشناسی قشم به شهروندان و گردشگران توصیه کرد: از رفت و آمد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبارآلود شدن هوا خودداری و در آمد و شدهای جاده‌ای در سطح راههای این جزیره احتیاط کنند.

به گزارش ایرنا، این تندباد گرد و خاک و شرایط نامساعد جوی و دریایی موجب تعطیلی بندر مسافری شهید ذاکری قشم و بنادر لافت و پُل این جزیره و قطعی برق شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha