۵۹۶ اثر متقاضی رقابت در سی‌وششمین جشنواره فیلم کودک امسال بودند

اصفهان - ایرنا - دبیر سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودکان و نوجوانان گفت: ۵۹۶ فیلم در این دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوانان امسال اصفهان متقاضی رقابت بودند.

به گزارش ایرنا، مجید زین‌العابدین شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان افزود: جشنواره امسال بیش از ۲۴ هزار بیننده در ۶۵ نوبت اکران داشت و ۵۹۶ فیلم متقاضی رقابت بودند و فیلم‌های برتر در بخش ملی و بین‌المللی در ۲ بخش کوتاه و بلند به رقابت پرداختند.

وی افزود: امید است این ‌سینما روز به روز رشد پیدا کند و بچه‌های‌ایران با این سینمای مربی بتوانند فرهنگ بومی، اسلامی و باستانی را بشناسند.

دبیر سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: این جشنواره هیچ میهمانی ندارد و همه میزبان‌هستند و این جشنواره مهمانان، هنرمندان، خانواده‌هایی به وسعت اصفهان و ایران میزبان دارد.

وی بیان داشت: امید است فیلم‌ها با این شور و نشاط در طول سال برای بچه‌های ایران اکران شود و سال آینده جشنواره پرشورتر به نمایش درآید. سی‌وششمین جشنواره به اختتامیه رسید و جشنواره در چهارمین دهه رشد خود به کمال نزدیک می‌شود.

المپیاد فیلمنامه‌نویسی کودک‌ در دستور کار جشنواره فیلم کودک اصفهان قرار دارد

۵۹۶ فیلم متقاضی رقابت در سی‌وششمین جشنواره فیلم کودک امسال بودند

شهردار اصفهان نیز گفت:حدود ۲۰ سال است که شاهد برگزاری جشنواره کودک هستیم و این ۲ سال جزو بهترین دوره‌ها از حیث همدلی بین شهرداری و بنیاد فارابی بوده است.

علی قاسم‌زاده افزود: امشب افتتاحیه و آغاز جشنواره سی‌وهفتم است و این در حالی است که از سال گذشته دبیرخانه دائمی‌جشنواره شکل گرفت و این بدان معناست که لحظه‌ای وقفه در کار نیست.

شهردار اصفهان اظهار کرد: سه رخداد المپیاد فیلم نوجوان، المپیاد فیلم کوتاه و جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان قطعات پازلی بود که کنار هم قرار گرفت، البته یک‌قطعه دیگر مبنی بر المپیاد فیلمنامه‌نویسی کودک‌است که در صورت تحقق، مجموعه‌ای کامل‌خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، سی‌و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان پس از ۶روز برگزاری به کار خود پایان داد. این مراسم در سالن همایش‌های اجلاس اصفهان(امام خامنه‌ای) با حضور هنرمندان و کودکان علاقه‌مند به جشنواره فیلم کودک برگزار شد.

مراسم افتتاحیه این جشنواره به یاد کودکان غزه و لبنان در گلستان شهدای اصفهان برگزار و مراسم اختتامیه این جشنواره با اجرای مهدی سلوکی همراه بود.

علی نصیریان، ایرج طهماسب، محمدرضا شریفی‌نیا، شبنم مقدمی، علی دهکردی، علیرضا خمسه و جمع زیادی از هنرمندان کشوری در این مراسم حضور داشتند و استاد علی نصیریان هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون از سوی شهردار اصفهان مورد تقدیر قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha