استاد دانشگاه کلمبیا: لابی اسرائیل در آمریکا مانع دستیابی به صلح در خاورمیانه است

تهران- ایرنا- جفری ساکس استاد دانشگاه کلمبیا در اظهاراتی، گفت که با توجه به تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و لبنان و همچنین تنش‌ها میان این رژیم و ایران همچنان امکان دستیابی به راه حل برای بحران رو به افزایش در خاورمیانه وجود دارد اما مانع اصلی برای دستیابی به این موفقیت لابی رژیم اشغالگر در آمریکا است.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، این کارشناس آمریکایی در عرصه اقتصاد در گفت وگو با خبرگزاری ریانووستی روسیه، افزود: درحالیکه راهکار برای پایان دادن به بحران کنونی در خاورمیانه روشن است اما این راه همچنان از سوی لابی اسرائیل در آمریکا مسدود است.

استاد دانشگاه کلمبیا گفت: این تصمیمی کاملاً روشن است اما اراده‌ای سیاسی از سوی لابی قوی اسرائیل در آمریکا وجود دارد که از آن جلوگیری کرده است.

این کارشناس آمریکایی در بخش دیگری از این گفت وگو افزود: صلح در خاورمیانه در صورتی امکان پذیر است که آمریکا از مانع تراشی برای عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد دست برداشته و به همراه دیگر اعضای دائم شورای امنیت در راه تحقق راهکار دو دولتی گام بردارد.

وی در ادامه تاکید کرد: امکان اعزام هیات‌های حفظ صلح از سوی سازمان ملل متحد و انجام اقدامات لازم برای تضمین امنیت در اسرائیل و فلسطین وجود دارد.

به گزارش ایرنا، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح در پی تشدید تنش و درگیری میان اسرائیل و لبنان اعلام کرد که سازمان ملل از اسرائیل می‌خواهد که بمباران لبنان را متوقف و نیروهای خود را از این کشور خارج کند.

رزمای دی کارلو عصر پنجشنبه (به وقت محلی) به شورای ۱۵ عضوی امنیت سازمان ملل، گفت: ما از اسرائیل می‌خواهیم که بمباران لبنان را متوقف و نیروهای نظامی زمینی خود را خارج کند.

وی تصریح کرد: همانطور که دبیرکل سازمان ملل هشدار داده است، هنوز زمان وجود دارد اما به سرعت در حال اتمام است. ما باید اکنون به دیپلماسی فرصت دهیم.

دی کارلو افزود: هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان، در حال تعامل با همه بازیگران است تا بر نیاز به تنش زدایی فوری و راه حل دیپلماتیک تاکید کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha