پرداخت نشدن مطالبات پیمانکار روند اجرای تونل تاراز۱ در چهارمحال و بختیاری را کُند کرده است

شهرکرد – ایرنا – معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری‌ با بیان اینکه عملیات اجرایی تول تاراز۱ از پنجم مرداد ۱۴۰۰ آغاز شده است گفت: پرداخت نشدن به موقع مطالبات پیمانکار منجر به کندی عملیات اجرایی این تونل شده است.

به گزارش ایرنا، تعدادی از مردم از خبرنگار ایرنا خواستار بررسی آخرین وضعیت تونل تاراز در شهرستان کوهرنگ شدند و پیگیر دلیل کندی اجرای آن را شدند.

حمید ربیعی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: بدون لحاظ مبلغ پیش پرداخت قسط دوم که مطالبه پیمانکار است در زمان حاضر از بابت کارکرد و تعدیل حدود ۲۰۰ میلیارد ریال مطالبات پیمانکار تونل تاراز است.

وی با بیان اینکه مجری اصلی تونل تاراز شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور (وزارت راه و شهرسازی) است اظهار داشت: تونل تاراز۱ در استان هزار و ۱۰۰ متر طول دارد که تاکنون کار خاک‌برداری پرتال ورودی و حدود ۱۴۰ متر حفاری تونل آن انجام شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری‌ با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی تونل تاراز گفت: با احداث این تونل گردنه تاراز که از جمله گردنه‌های برف‌گیر و سخت‌گذر این استان است حذف و مسیر بازفت به مسجدسلیمان حدود ۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

وی یادآور شد: در مسیر جدید طراحی شده بازفت به مسجدسلیمان سه تونل به طول‌های یک‌هزار و ۱۰۰، یک‌هزار و ۴۰۰ و ۹۰۰ متر احداث می‌شود که تونل نخست در چهارمحال و بختیاری و ۲ تونل دیگر در استان خوزستان است.

ربیعی ادامه داد: تاکنون برای اجرای تونل تاراز ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای سرعت بخشی در روند اجرای این پروژه و تکمیل آن به سه هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: احداث و اجرای تول تاراز۱ از مهم‌ترین خواسته‌های مردم بخش بازفت شهرستان کوهرنگ و از نیازهای اصلی توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری و کوتاه‌ترین مسیر ارتباطی برای اتصال فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی کشور به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، برای مسیر شهرکرد به بازفت کوهرنگ به خوزستان در مجموع سه رشته تونل به‌طول افزون‌بر سه هزار و ۸۰۰ متر با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است.

بازفت در ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha