پیش‌بینی برداشت بیش از ۶ و نیم میلیون تن نیشکر در طرح‌های هفت‌گانه نیشکر خوزستان

اهواز ایرنا - مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۶ و نیم میلیون تن نیشکر در طرح‌های هفت‌گانه نیشکر خوزستان برداشت شود.

به گزارش ایرنا، عبدعلی ناصری جمعه در آیین شکرانه برداشت نیشکر که به صورت نمادین در مجتمع کشت و صنعت نیشکر دهخدا برگزار شد اظهار کرد: امسال به میزان ۷۳ هزارو ۹۶۰ هکتار زمین در طرح‌های هفتگانه نیشکر خوزستان به زیر کشت رفته است.

پیش‌بینی برداشت بیش از ۶ و نیم میلیون تن نیشکر در طرح‌های هفت‌گانه نیشکر خوزستان

وی با اشاره به برداشت محصول راهبردی نیشکر در طرح‌های هفتگانه نیشکری خوزستان تصریح کرد: تلاش بر این است از این میزان سطح زیر کشت، حدود ۷۰۰ هزار تن شکر برداشت شود.

وی تاکید کرد: به گونه ای برنامه ریزی شده تا گام اساسی در تامین شکر به عنوان یک کالای اساسی در کشور برداریم.

به گزارش ایرنا عملیات اجرایی واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان درسطح ۸۴هزار هکتار در جنوب و شمال اهواز از دهه ۷۰ شروع و از ابتدای دهه ۸۰ یکی پس از دیگری به بهره برداری رسید.
واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی، حکیم فارابی ، امام خمینی(ره) ، دهخدا ، امیرکبیر ، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی حدود ۴۰درصد شکر کشو را تامین می‌کنند.
واحدهای نیشکری هفت تپه و کارون از دیگر واحدهای مستقل تولید شکر در خوزستان هستند.
نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲ میلیون تن است که از این میزان ۱.۵میلیون تن در داخل تولید می شود و حدود ۷۰۰هزار تن شکر خام از خارج وارد می شود که بخش مهمی از شکر خام (زرد) وارداتی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به شکر سفید تبدیل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha