شهرداری اهواز عوارض تغییر کاربری زمین مجتمع تالارها را کارشناسی بررسی کند

اهواز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به ضرورت تغییر کاربری زمین مجتمع تالارهای اهواز گفت: صاحبان تالارها برای انجام فرآیند تغییر کاربری آمادگی دارند و در همین راستا، شهرداری اهواز باید با رعایت اصول کارشناسی، برای دریافت عوارض اقدام کند.

به گزارش جمعه ایرنا، محمد راضی جلالی در هشتاد و هفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان اظهارکرد: مجتمع تالارها در اهواز سال های زیادی است که بستری برای برگزاری جشن ها و مراسمات مختلف شده و برای متناسب سازی و نظارت بر سازه این مجتمع ها، تغییر کاربری این واحدها ضروری است.

وی ادامه داد: از شهرداری اهواز خواسته می شود تا زمینی که این تالارها در آنجا فعالیت دارند را در چارچوب مقررات، به زمین های خدمات تغییر کاربری دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اضافه کرد: ایمنی سازه این تالارها از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید اجازه داد که حوادثی مانند متروپل و ساختمان پلاسکو تکرار شود.

شهرداری در محاسبه عوارض تغییر کاربری زمین های مجتمع تالارهای اهواز همکاری کند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز در این نشست با بیان اینکه با گذشته بیش از یک دهه از فعالیت مجتمع تالارها در منطقه سپیدار اهواز گفت: صاحبان این مجتمع ها تصمیم دارند تا نسبت به تغییر کاربری و همچنین ایمن سازی سازه تالارها مطابق با استانداردهای شهری اقدام کنند، بنابراین همکاری شهرداری در محاسبه عوارض تغییر کاربری این زمین ها ضروری است.

محمد جواد امانی اظهارکرد: محدوده فعلی مجتمع تالارهای اهواز در منطقه سپیدار دهه‌های گذشته به عنوان زمین‌های صنعتی به سرمایه‌گذاران واگذار شده بود.

وی ادامه‌داد: به مرور زمان، فعالیت‌های تولیدی در این واحدها با مشکل روبرو شد و صاحبان آنها مطابق با نیازسنجی که انجام شد؛ نسبت به دریافت پروانه فعالیت سالن های غذاخوری و تالارهای پذیرایی اقدام کردند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان افزود: طی سال‌های گذشته اختلافاتی بین شهرداری منطقه هشت و صاحبان تالارها در نحوه احتساب عوارض تغییر کاربری این زمین ها وجود داشت.

امانی با اشاره به اینکه هفته گذشته شهرداری منطقه به بهانه عدم پرداخت عوارض تغییر کاربری اقدام به نصب سازه‌های بتنی در مقابل این تالارها کرده است گفت: اعضای اتحادیه صنف سالن های غذاخوری و تالارهای پذیرایی اهواز درخواست دارند که شهرداری عوارض تغییر کاربری این زمین ها را بجای تجاری، به عنوان زمین‌های خدماتی محاسبه کند.

به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان، شهرداری اهواز باید هرچه سریعتر نسبت به برداشتن سازه های بتنی مقابل تالارها اقدام کند؛ همچنین صاحبان تالارها باید طی یک هفته با مراجعه به شهرداری منطقه، فرآیند تغییر کاربری زمین ها از صنعتی به خدماتی را در دستور کار قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha