قرارگاه هجرت برای خروج اتباع غیرمجاز در هرمزگان تشکیل شد

بندرعباس - ایرنا - رییس کل دادگستری هرمزگان باتوجه به تشکیل قرارگاه هجرت برای شناسایی، جمع‌آوری و خروج اتباع خارجی غیرمجاز در استان، گفت: باید برخورد قانونی با اتباع غیرمجاز به استان انجام گیرد و دراین خصوص از هرگونه رفتار احساسی و خلاف قانون پرهیز شود.

به گزارش ایرنا، مجتبی قهرمانی روز جمعه در سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم با موضوع حضور اتباع خارجی غیرمجاز در استان برگزار شد، اظهار کرد: حضور اتباع غیرمجاز بحث مهمی است که نیاز به مدیریت و رفتار هدفمند دارد.

وی با اشاره به تغییر نگرش برخی افراد در مورد حضور اتباع بیگانه در کشور بیان کرد: باید چالش‌های موجود را با ساماندهی اتباع مدیریت کرده و این موضوع را به فرصت تبدیل کرد.

رییس شورای قضایی هرمزگان اظهار کرد: به‌عنوان مثال می‌توان همانند سایر کشورهای دنیا از حضور اتباع خارجی در زمینه کسب منافع استفاده و آنان را مکلف به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشور کرد و از این طریق در جهاتی موجبات رونق را فراهم ساخت.

قهرمانی ضمن تاکید بر لزوم ضابطه‌مند شدن حضور اتباع خارجی، تصریح کرد: تا زمان ابلاغ سیاست‌های جامع و کاملی در مورد ساماندهی اتباع غیرمجاز، در این خصوص مطابق موازین قانونی عمل خواهیم کرد.

وی یادآورشد: ضرورت دارد که از طریق آسیب شناسی و انتخاب ساز وکارهای مناسب، راهکارهای عملیاتی در خصوص اتباع غیرمجاز در دستورکار قرار گیرد.

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: در کنار کار هوشمندانه و مدبرانه باید حفظ شان و کرامت افراد را سرلوحه کارمان قرار دهیم و در اجرای طرح‌های تعیین تکلیف اتباع غیرمجاز، اصول دینی، اخلاقی و انسانی را مدنظر داشته باشیم.

چرخه معیوب ورود مجدد اتباع به کشور، اصلاح شود

وی همچنین با انتقاد جدی به دور باطل خروج اتباع غیرمجاز و ورود مجدد آن‌ها به کشور، گفت: باید با استفاده از فن‌آوری و تکنولوژی، این چرخه معیوب اصلاح شود و به نحوی اقدام شود تا افرادی که طرد می‌شوند امکان بازگشت مجدد را نداشته باشند.

قهرمانی یادآور شد: باید بررسی شود، چرا برخی پیمانکاران و صاحبان کارخانه‌ها درپی به‌کارگیری اتباع بیگانه در بعضی از مشاغل هستند و چگونه می‌توان با استفاده از ظرفیت نیروی کار داخلی، خلا موجود در این زمینه را جبران کرد.

وی از دادستان مرکز استان خواست ضمن اتخاذ تمهیدات لازم برای تعیین تکلیف فوری اتباع بیگانه غیرمجاز طبق قانون، از به‌کارگیری آنان در مشاغل مختلف جلوگیری شده و نسبت به برخورد با اصناف متخلف اقدامات قضایی انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha