پل عشایری «دورک» الیگودرز به بهره‌برداری رسید

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده عمران و زیرساخت بنیاد علوی استان لرستان گفت: پل عشایری دورک «چال چنار» با مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و اداره‌کل امور عشایر استان لرستان بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سعید غفوری‌نژاد روز جمعه و به مناسبت هفته روستا و عشایر در آیین بهره‌برداری از این پل اظهار کرد: پروژه مرمت مسیر و احداث پل محور عشایری دورک (چال چنار) در سال ۱۳۹۹ و با اهداف تسهیل تردد بیش از ۳۰۰ خانوار عشایر از محور یاد شده، توسعه گردشگری با توجه به وجود ظرفیت‌های موجود و کمک به افزایش تولید در منطقه از جمله شیلات در برنامه‌های اداره امور عشایر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این پل در اثر سیلاب سال ۱۳۹۸ تخریب شده بود، اضافه کرد: پس از مرمت این محور، اجرای فنداسیون کوله‌ها و دستک‌های پل و همچنین دیوارهای غربی هدایت آب، به دلیل عدم تامین اعتبار مالی عملیات اجرایی پروژه متوقف شد.

وی افزود: پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل امور عشایر استان لرستان و بنیاد علوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۴۰۲ در خصوص مشارکت در تکمیل پروژه و تامین اعتبار لازم، عملیات اجرایی آن از سر گرفته شد.

نماینده عمران و زیرساخت بنیاد علوی استان لرستان ادامه داد: این پروژه با نصب عرشه فلزی و اجرای دال بتنی و سایر اقدامات لازم طی مهرماه سال جاری تکمیل شد.

«غفوری‌نژاد» کل اعتبار لازم برای احداث این پل را ۴۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سهم بنیاد علوی ۱۵ میلیارد ریال است و پل توسط اداره امور عشایری استان لرستان اجرا شد.

به گفته وی با افتتاح این پروژه تردد عشایر و بخش پیشکوه ذلقی و بربرود غربی شهرستان الیگودرز تسهیل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha