سرانه فضای آموزشی ساوه حدود پنج متر از استاندارد کشوری پایین‌تر است + فیلم

ساوه - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش ساوه گفت: سرانه فضای آموزشی در این شهرستان حدود پنج متر از استاندارد کشوری پایین‌تر بوده که این مسئله مهمترین چالش در حوزه کیفیت آموزشی است.

مصطفی قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص آخرین وضعیت سرانه فضای آموزشی در این شهرستان اظهار کرد: هم اکنون در این شهرستان ۳۰۷ مدرسه وجود دارد که ۲۴۰ مورد آن در مناطق شهری و ۶۷ مورد آن در مناطق شهری قرار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به نام نویسی و تحصیلی بیش از ۵۶ هزار دانش آموز شامل ۵۱ هزار نفر در مدارس شهری و پنج هزار نفر در مدارس روستایی هم اکنون تراکم کلاسی در مناطق شهری ۳۲ تا ۳۳ نفر است.

رییس اداره آموزش و پرورش ساوه اظهار کرد: در تراکم کلاسی در هر کلاس درس، ساوه حدود هفت نفر از میانگین تراکم ۲۵ تا ۲۶ نفر بالاتر است.

وی اضافه کرد: از نظر سرانه فضای فیزیکی هم به ازای هر دانش آموز در این شهرستان حدود سه تا چهار متر فضا وجود دارد که با استاندارد هشت متر کشور حدود پنج متر و با میانگین پنج متر کشور حدود ۲ متر فاصله دارد.

وی یادآور شد: به علت کمبود فضای فیزیکی هم اکنون ۶۰ درصد مدارس ساوه به صورت ۲ شیفت مدیریت می‌شود که این مساله تاثیر قابل توجهی در کاهش کیفی آموزش دارد که در صدد هستیم با افزایش تعداد مدارس با مشارکت خیران تراکم کلاس‌ها کاهش و میانگین فضای فیزیکی مدارس نیز به ازای هر دانش آموز افزایش پیدا کند.

قربانی برای تک شیفته شدن تمام مدارس نیازمند احداث ۴۰ مدرسه جدید هستیم گفت: هم اکنون حدود ۱۰ مدرسه ا مشارکت خیران در شهر ساوه در دست ساخت است که یک مورد آن به عنوان مجتمعی آموزشی با ۶ مدرسه،‌ یک ازمایشگاه، سالن ورزشی و رصدخانه با همیت یک خیر در حال احداث است.

وی اضافه کرد: بدون شک با بهره برداری از این طرح سرانه و تراکم کلاسی ساوه به شکل قابل توجهی به استانداردهای کشوری نزدیک می‌شود.

رییس اداره اموزش و پرورش ساوه با بیان اینکه تا کنون ۷۵ مدرسه شامل ۴۵ درصد از کل مدارس شهری دولتی در این شهرستان با کمک خیران احداث شده است یادآور شد: اگر همت خیران نبود تراکم کلاسی ساوه بیشتر از ۴۰ نفر در هر کلاس بود که اکنون بخشی از کیفیت آموزشی را مدیون خیران هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha