دانش بنیان ها در برنامه هفتم به ۳۰ هزار شرکت می‌رسد

رشت - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری گفت: هم اینک ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال است که طبق برنامه هفتم توسعه به ۳۰ هزار شرکت خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین افشین در حاشیه صبحانه کاری در دهکده نوآوری و فناوری فشتام شهرستان رشت اظهار کرد: از شرکت های دانش بنیان فعال موجود در کشور ۱۰۰ شرکت سهم گیلان است.

وی بیان کرد: پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان از ظرفیت های کشور است که باید به طور جدی به آنها توجه شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری بیان کرد: برای شرکت های دانش بنیان بسته های حمایتی در نظر گرفته شده که شامل گیلان هم می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های گیلان در حوزه های مختلف از جمله منابع انسانی افزود: افراد باهوش‌ و با استعداد بسیاری در استان های شمالی هستند و گیلان در بین نخبگان کشور سهم زیادی دارد اما از ‌پنانسیل نخبگان کمتر استفاده شده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با ابراز خرسندی از اینکه همزمان با انتخاب استاندار جدید، افزود : امید است با همگرایی در راستای تقویت این ظرفیت ها و تبدیل به فعل نمودن آنها تلاش های موثری انجام شود.

استاندار گیلان نیز در این جلسه گفت: راه نجات کشور توجه به شرکت های دانش بنیان است.

هادی حق شناس اظهار کرد: مسیر توسعه کشور علاوه بر توجه به شرکت های دانش بنیان تولید با ابزار نوین، استفاده از تکنولوژی روز است.

وی با بیان اینکه گیلان در حوزه امنیت غذایی جزو ۱۰ استان برتر کشور است، افزود: با توجه به ظرفیت گیلان و نیز توان شرکت های دانش بنیان می توان برای امنیت غذایی استان و کشور گام های بلندی برداشت.

رییس پارک علم و فناوری گیلان در حاشیه این بازدید گفت: پارک علم و فناوری استان در سال ۸۱ تاسیس شد و از پارک های قدیمی کشور است.

دکتر عبدالله حاتم زاده اظهار کرد: ۴۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری گیلان فعال است که از این میان ۱۰۰ شرکت دانش بنیان ها هستند.

وی بیان کرد: ارائه خدمات فنی مهندسی، مکانیک کشاورزی، بیوتکنولوژی، الکترونیک از جمله فعالیت های شرکت های دانش بنیان در گیلان است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان اضافه کرد: دهکده فناوری و نوآوری فشتام رشت از سال ۸۲ تاسیس شده است و ۳۹ شرکت دانش بنیان در این دهکده فعال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha