هپکو اراک برای اولین بار تجهیزات شرکت فولاد مبارکه اصفهان را تولید کرد

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت هپکو اراک گفت: این شرکت برای اولین بار، تجهیزات شرکت فولاد مبارکه اصفهان (پروژه تام) را تولید و تحویل داد.

«علیرضا کاظمی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این تجهیزات مربوط به شرکت تام ایران خودرو با چهار فاز مربوط به تجهیزات شرکت فولاد مبارکه اصفهان است و این پروژه با عنوان LLS، گاززدایی از فولاد به روش RH-TOP توسط شرکت هپکو انجام و تحویل شد.

وی بیان کرد: این پروژه توسط مهندسان و متخصصان شرکت هپکو بهینه‌سازی نمونه مشابه خارجی شده است و به عنوان یک پروژه ملی در صنعت فولادسازی قابل استفاده است.

مدیرعامل هپکو اراک گفت: بهره‌برداری از این پروژه، کاهش وابستگی به واردات در صنایع نفت، گاز و کشتی‌سازی را به همراه دارد و ارزآوری قابل توجهی با افزایش صادرات فولاد برای کشور دراد و با توجه به اینکه این تجهیزات تاکنون وارداتی بوده است، ورود هپکو به این بخش و تولید آن، صرفه جویی ارزی مناسبی برای کشور رقم خواهد زد.

کاظمی تصریح کرد: این پروژه با ۵۰ تن وزن و ۶ و نیم متر ارتفاع، جوشکاری دقیق و پیچیده و ماشین‌کاری خاص انجام شده است و برای آن ۵۰۰ نفر ساعت تست و بازرسی صورت گرفته و یکی از پروژه‌های فنی و تکنیکی است که با موفقیت کامل در شرکت هپکو انجام شد.

بیشتر بخوانید:

توانمندی شرکت هپکو مورد توجه فعالان بازار بورس قرار گرفت

انعقاد ۶۰ هزار میلیارد ریال قرارداد در شرکت هپکو اراک

وی با اشاره به اینکه فازهای دیگر این پروژه در شرکت درحال انجام است و ظرف یک تا یک ماه و نیم ماه آینده فازهای یک، سه و چهار تحویل می‌شود، ادامه داد: انجام این پروژه توسط شرکت هپکو را گام موثری برای توسعه صنعت و تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد کشور بیان کرد.

مدیرعامل شرکت هپکوی اراک به تنوع مواد خام و حساسیت این پروژه اشاره کرد و افزود: کنترل مواد خام این پروژه در چند مرحله انجام و کنترل فرآیند تولید به صورت دقیق اجرایی شد و تکنولوژی بالایی در بخش‌های مختلف تولید به کار گرفته شده است.

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.

هپکو ۲۵ نوع ماشین آلات راه‌سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان و سوئد تولید می‌شود.

شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha