۹۳ درصد مطالبه گندمکاران سمنان پرداخت شد

۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۰
کد خبر: 85625047
۹۳ درصد مطالبه گندمکاران سمنان پرداخت شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان گفت: ۹۳ و ۵۲ صدم درصد مطالبه کشاورزان این استان مربوط به خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ پرداخت شد و ۶ و ۴۸ صدم درصد باقیمانده بدهی نیز طی روزهای آینده تسویه می‌شود.

عبدالرحیم تحصیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹۲ هزار و ۴۲۱ تن گندم به ارزش ۱۶ هزار و ۳۰۱ میلیارد و ۵۸۹ میلیون ریال از کشاورزان نقاط مختلف سمنان خرید تضمینی و بخشی از مطالبات به مقدار ۱۵ هزار و ۲۴۶ میلیارد و ۱۹۹ میلیون ریال پرداخت شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان با اشاره به افزایش خرید تضمینی گندم سال ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته ادامه داد: خرید تضمینی گندم سال گذشته استان به میزان ۷۶ هزار و ۶ تن گندم بود.

۹۳ درصد مطالبه گندمکاران سمنان پرداخت شد

وی اضافه کرد: ۳۲ مرکز خرید تضمینی گندم زمان برداشت در نقاط مختلف سمنان فعال بود و اکنون با پایان برداشت، مرکزهای خرید غیرفعال شدند.

تحصیلی گفت: بیشترین خرید تضمینی گندم در استان سمنان مربوط به شهرستان میامی در شرق استان به میزان ۴۶ هزار و ۷۳۶ تن گندم بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان با اشاره به تولید بیشترین گندم استان به ترتیب در شهرستان‌های میامی، شاهرود و گرمسار اظهار کرد: شاهرود با ۱۴ هزار و ۱۸۳ تن و گرمسار با ۱۳ هزار و ۴۱ تن گندم، پس از میامی بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را رقم زدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گندم به عنوان غله راهبردی در ایران و جهان، نقش محوری در تامین امنیت غذایی کشور دارد و دولت با هدف حمایت از تولید در بخش کشاورزی وکمک به تامین امنیت غذایی کشور، با تمام توان برای اجرای هرچه بهتر عاملیت خرید تضمینی گندم در کشور تلاش می‌کند.امسال قیمت پایه هر کیلوگرم گندم طبق جدول پاکی با اُفت غیرمفید یک درصد و افت مفید چهاردرصد، حدود ۱۷۵ هزار ریال تعیین شد.

۲ درصد از ۹۷ میلیون هکتار گستره استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد.

سمنان که شهره به دارالمرحمه است با هشت شهرستان و مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور از این نظر هفتمین استان محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ به دلیل موقعیت جغرافیایی و همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha