چهار هزار و ۵۰۰ زن باردار گلستانی واکسن آنفلوآنزا دریافت کردند

گرگان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ زن باردار استان براساس اولویت و قراردادهای مراکز بهداشت، واکسن آنفلوآنزا دریافت کردند، گفت: ۹۰۰ دُز واکسن آنفلوآنزا نیز بین پرسنل بهداشت و درمان استان توزیع شده است.

دکتر سعید گلفیروزی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: واکسن آنفلوآنزا از اواسط شهریور ماه وارد گلستان شده و نمونه داخلی و خارجی آن در داروخانه‌های استان موجود است.

وی با بیان اینکه گلستانی‌ها در تهیه واکسن آنفلوآنزا مشکلی ندارند افزود: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های هدف و زنان باردار نیز از یک ماه قبل در گلستان آغاز شده و واکسیناسیون افراد پرخطر براساس اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: تاکنون نزدیک به ۲۶ هزار دُز واکسن از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان گلستان اختصاص یافته است.

گلفیروزی با بیان اینکه همه مردم می‌توانند واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند، تاکید کرد: دریافت واکسن آنفلوآنزا در افراد بالای ۶۵ سال، بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و کودکان دارای سیستم ایمنی ضعیف اهمیت ویژه‌ای دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان حفظ بهداشت فردی را بهترین راه جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا دانست و گفت: شست و شوی مداوم دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی بهترین راه در امان ماندن از آنفلوآنزا است، همچنین افراد علامت‌دار ضمن استفاده از ماسک، از حضور در اجتماع بپرهیزند.

به گزارش ایرنا، آنفلوآنزا یک بیماری حاد تنفسی با عامل ویروس است و تب، سردرد، گلودرد، درد عضلانی و سرفه از جمله علائم شایع آن محسوب می‌شود که موارد شدید آن می‌تواند ریه را درگیر کند و حتی امکان دارد در این بیماری موارد مرگ و میر داشته باشیم که بیشتر در سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای مشاهده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha