صادرات کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار ۵۰ درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: میزان صادرات کالا و بار از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کلیم‌الله وثوقی روز شنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان با بیان اینکه در ۶ ماه نخست سال گذشته ۲۴۹ هزار و ۵۸۴ تن کالا و بار از این پایانه صادر شده بود، افزود: در مدت مشابه سال جاری با افزایش ۵۰ درصدی ۳۷۴ هزار و ۸۴۳ تن کالا و بار از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است.

وی اظهار کرد: این میزان کالا و بار توسط توسط ۱۶ هزار و ۷۸۲ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان صادر شده است.

وی محصولات کشاورزی شامل انواع میوه و سبزیجات، سیب زمینی، نمک، انواع شیشه، میلگرد و پروفیل، سنگ‌های ساختمانی و انواع کاشی را از جمله عمده کالاهای صادر شده ایرانی در این مدت ذکر کرد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل بیان کرد: در ۶ ماه نخست امسال همچنین ۱۷ هزار و ۸۸۰ تن کالا و بار توسط توسط ۸۷۱ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۹ درصد افزایش داشته است.

وثوقی اضافه کرد: با تلاش نهادهای مستقر در پایانه مرزی بیله‌سوار روند صادرات و واردات کالا در این پایانه عادی و روان است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مستمر شاهد تداوم افزایش صادرات از این پایانه مرزی در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" باشیم.

بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha