عملیات «طوفان‌الاقصی»، جهان را از خواب غفلت بیدار کرد

اصفهان- ایرنا- مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: عملیات «طوفان‌الاقصی» در هفتم اُکتبر و حوادث و وقایع پس از آن، جهان را از خواب غفلت بیدار کرد و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و ظلمی که به مردم فلسطین می شود را در گوش دنیا فریاد زد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)روز شنبه به نقل از مهدی بنکدار افزود: هنرمندان ما دغدغه مقاومت و ظلم‌ستیزی را دارند و فریاد رسای مظلومان را با آثار خود به تصویر می‌کشند و بدین ترتیب این مقاومت را برای نسل‌های آینده به یادگار می‌گذارند.

وی که در آیین گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی غزه و رونمایی از کتاب «غزه در آیینه هنرمندان» در اصفهان سخن می‌گفت، ادامه داد: به تصویر کشیدن مقاومت مردم مظلوم غزه از طریق هنر برای جهان آگاهی بخش است و خطی ماندگار در صحنه فرهنگ و هنر جهان می‌آفریند.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام اظهار داشت: بسیاری از هنرمندان در همین راستا با دغدغه‌مندی فراوان اقدام با برگزاری کارگاه‌های متعدد در سراسر کشور بویژه در تهران، قم و اصفهان کردند و آثار متعددی در رشته‌های مرتبط با هنرهای تجسمی شامل گرافیک، کاریکاتور، نقاشی تصویرسازی و عکس را به نمایش گذاشتند.

وی اضافه کرد: انتظار ما از جوامع هنری، کانوهای هنری، دانش‌آموزی و دانشجویی این است که با آوردن نسل جوان به این نمایشگاه‌ها، هویت فرهنگی آنها را تقویت و با ارائه نظرات خود به هنرمندان نیز کمک کنند.

بنکدار خاطرنشان کرد: تصمیم بر آن شد که مقارن با سالروز عملیات طوفان الاقصی منتخبی از این آثار به نمایش درآید که پیش از آن، حادثه ترور ناجوانمردانه سیدحسن نصرالله رخ داد و به همین دلیل بر آن شدیم تا مجموعه آثار برگزیده از تولیدات سال گذشته بصورت همزمان در شهرهای مختلف مانند قم و اصفهان به نمایش درآید.
وی بیان کرد: بدین ترتیب این نمایشگاه به یاد سیدالشهدای مقاومت سیدحسن نصرالله و سرداران عرصه مقاومت و به پاسداشت یک سال مقاومت مردم مظلوم فلسطین و فجایع و جنایات رخ داده در غزه با همکاری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان و دفتر تبلیغات اسلامی قم افتتاح شد.
بنکدار با بیان‌اینکه این نمایشگاه همزمان در نگارستان اشراق قم در نگارستان امام خمینی(ره) اصفهان برگزار می‌شود، افزود: در این نمایشگاه‌ها منتخبی از آثار گرافیک و کاریکاتور مجموعه مذکور به نمایش درآمده است و پس از آن آثار نقاشی، تصویرسازی و عکس نیز به نمایش درخواهد آمد.
وی گفت: تعداد آثار به نمایش گذاشته شده در نگارستان امام خمینی(ره) شامل ۴۵ کاریکاتور از سه هنرمند بین‌المللی و ملی کشور شامل استاد مسعود شجاعی طباطبایی، محمدحسین نیرومند و مازیار بیژنی و چند تن از هنرمندان دیگر است و همچنین منتخبی از ۱۰ اثر گرافیکی تولید شده در کارگاه‌های متعدد طی یک سال گذشته و پس از عملیات طوفان الاقصی را شامل می‌شود.
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه مضمون مشترک همه این آثار فریاد مظلومیت، آزادیخواهی و خونخواهی مظلومان سرتاسر عالم با محوریت مردم مظلوم فلسطین و لبنان است، تاکید کرد: این نمایشگاه تا ۲۷ مهر پذیرای علاقه‌مندان است و پس از آن در گلستان شهدا، مُصلا و دانشگاه هنر اصفهان نیز برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، نیروهای حماس در هفتم اکتبر سال۲۰۲۳ میلادی، عملیاتی موسوم به «طوفان‌الاقصیٰ» را علیه رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام دادند.

رسانه‌های اسرائیلی، این عملیات را در تاریخ به مثابه شکستی وسیع برای این رژیم، بی‌نظیر دانستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha