۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85625265
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت هزار باب کتابخانه در مساجد کشور شناسنامه‌دار شد

بجنورد- ایرنا- رییس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور گفت: هشت هزار باب کتابخانه در مساجد کشور شناسنامه دار شد و اطلس این کتابخانه نیز به زودی رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام کمال خداداده روز شنبه در حاشیه همایش همایش استانی گرامیداست ۱۹ مهر سالروز سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی به ایرنا اظهار کرد: ۴۰۰ هزار جلد کتاب با عناوین مختلف از ابتدای امسال تاکنون در اختیار کتابخانه های مساجد قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در هر کتابخانه مسجد بیش از یکهزار جلد کتاب وجود دارد افزود: در مجموع بیش از هشت میلیون جلد کتاب در عناوین دینی، فرهنگی، قرآنی، اجتماعی، ادبی و سایر موارد موجود است.

رییس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تصریح کرد: بیش از ۲۷ هزار کانون های فرهنگی هنری در مساجد سطح کشور فعال است که برنامه های مختلفی در زمینه های فرهنگی و اجتماعی برگزار می کنند.

وجود ۸۳ هزار مسجد در کشور

وی با بیان اینکه ۸۳ هزار مسجد در سطح کشور وجود دارد افزود: مساجدی که کانون های فرهنگی هنری دایر دارند علاوه بر فعالان مسجدی با بسیجیان نیز مشارکت خوبی دارند که این مهم باعث رونق برنامه ها شده است.

حجت الاسلام خداداده گفت: بیشتر کانون های فرهنگی هنری فعال هستند اما بخش زیاد این کانون ها راکد و یا غیر فعال شده اند که در این راستا باید تلاش ها مضاعف شود تا از ظرفیت این مراکز به درستی انجام شود.

وی تصریح کرد: اکنون فعالیت کانون های مساجد در محور های حوزه تئاتر، پایگاه های قرآنی و رسانه فعال شده است و عملیات رویداد محور بچه مسجدی ها در آبان ماه با موضوع کتاب و کتابخانه آغاز به کار خواهد کرد.

رییس ستاد هماهنگی کانون های مساجد خاطرنشان کرد: مسجد باید محور تمام برنامه های فرهنگی و تبلیغی باشد که فعالان مسجدی در این راستا باید تلاش کنند تا کودکان و نوجوانان را جذب مساجد کنند.

وی با بیان اینکه کار تربیتی باید همراه با هنر باشد تصریح کرد: نقش مساجد در جامعه باید احیا و برنامه‌های آن سرلوحه تمام امور شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha