علی علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص دلایل توقف ساخت و تکمیل این طرح بزرگ ملی، اظهار کرد: طرح احیا ریل از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار بود با هدف بازسازی و نوسازی واگن شهری در تربتحیدریه تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهرهبرداری برسد.
خبرنگار ایرنا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با نماینده مردم تربتحیدریه، زاوه و مهولات در مجلس شورای اسلامی تماس گرفت که تا لحظه مخابره این خبر موفق به گفت و گو در این زمینه نشد.
به گزارش ایرنا، عملیات ساخت کارخانه احیای ریل ایرانیان با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت احیا ریل سپاهان اصفهان، دی ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار بود تا مرداد سال ۱۴۰۱ به بهرهبرداری برسد.
در بازدیدی که علیاکبر کیپور معاون استاندار و فرماندار ویژه تربتحیدریه مرداد سال ۱۴۰۱ از طرح به عمل آورد، اعلام شد تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهرهبرداری خواهد رسید.
به گزارش ایرنا راهآهن شرق کشور در سال ۱۳۸۴ بعد از آماده شدن نزدیک به هزار کیلومتر طول خط و ۴۲ ایستگاه باری و مسافری احداثی جدید در سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون طویلترین منطقه راهآهن کشور محسوب میشود.
اکنون ایستگاه راهآهن تربتحیدریه به عنوان حلقه اصلی واسط استانهای جنوبی و شرقی به پایتخت و دیگر نقاط کشور فعال و از طریق شهرستان مرزی خواف به شهر هرات در کشور افغانستان متصل میشود.
ایستگاه راهآهن تربتحیدریه در حوزه تبادل کالا اعم از داخلی و خارجی نیز فعالیت گستردهای دارد که بیشترین آن ترانزیت سیمان و سنگ آهن به کشورهای همجوار و آسیای میانه است.
همچنین کارخانه در حال ساخت فولاد رُخ تربتحیدریه نیز از چند ماه گذشته تعطیل و نماینده این کارخانه چهار ماه قبل با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی، قول داد ظرف روزهای آینده دلایل تعطیلی آن را به صورت مکتوب در اختیار دفتر نمایندگی ایرنا در تربتحیدریه قرار دهد که تا لحظه مخابره این خبر، هیچ مطلبی به این دفتر نرسیده است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربتحیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
نظر شما