طرح توسعه گوهر سنگ با هدف برند سازی اجرا شد

تهران- ایرنا- مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ با بیان اینکه افزایش اشتغال، برندسازی و توسعه بازار و تجارت همزمان دنبال می‌شود، گفت: ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه این صنعت در دستور کار است.

به گزارش ایرنا از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، سید ابو محمد هاشمی امروز شنبه در جلسه داوری دومین دوره مسابقات ملی آزاد گوهرتراشی با بیان این مطلب افزود: برای این دوره از مسابقات، بیش از ۲۰۰ نفر در رشته‌های دامله، فست، کاروینگ و فیروزه تراشی اعلام حضور کردند و اکنون داوری مرحله مقدماتی در حال انجام است.

مجری طرح توسعه صنعت گوهر سنگ کشور با بیان اینکه کل اقدامات حوزه اکتشاف در ۱۱ استان پایان یافته است، گفت: گزارش‌های اولیه اکتشافات حاصل و محدوده‌های دارای پتانسیل مشخص شده است و اکتشافات سراسری یاقوت روی دو منطقه به صورت تخصصی در حال اجرا است.

راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی گوهرسنگ در سراسر کشور

هاشمی با بیان اینکه موضوع آموزش تراش گوهرسنگ با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای را در ۳۱ استان اجرایی کرده ایم، گفت: کارگاه‌های زیادی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان‌ها برای توسعه آموزش گوهرتراشی و ارتقای سطح آموزش مهارتی راه اندازی شده است و موضوع آموزش تراش بازار محور یکی از اهداف اصلی است.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی آزاد مهارت گوهر تراشی در سال گذشته، گفت: دوره نخست با حضور هنرمندانی در رشته‌های دامله، فست و کاروینگ در شهرستان فردوس برگزار شد.

وی با بیان اینکه تبادل آموزش و تجربه در مسابقات مذکور به ارتقای سطح مهارت گوهرتراشی انجامید، گفت: هدف ایمیدرو در برگزاری مسابقات و نمایشگاه‌های گوهر تراشی، تسهیلگری و توسعه این صنعت است.

دومین دوره مسابقات ملی آزاد گوهر تراشی و نیز نمایشگاه تخصصی با حضور بیش از ۶۰ تولید کننده روزهای ۲۲ تا ۲۴ آبان در شهر کرمان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha