۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85625592
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: باید ظرفیت‌های نخبگان برای حل مسائل پای کار بیاید

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به جایگاه ارزشمند نخبگان در کشور گفت: نخبگان از چاه نفت بسیار مهم‌تر هستند، چاه نفت منبع تمام شدنی است اما نخبگان مولدهای دائمی هستند و باید ظرفیت عظیم جامعه نخبگانی و اندیشمندان برای حل مسائل در حوزه های مختلف پای کار بیاید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی حق شناس عصر شنبه در نشست با نخبگان، برگزیدگان المپیادهای علمی، روسای دانشگاه‌ها و اساتید هیات علمی گیلان در رشت که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در رشت برگزار شد، اظهار کرد: نخبگان ضمن اینکه خودشان مولدهای دائمی هستند می توانند سرچشمه مولدهای دیگر باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به جامعه نخبگان و استفاده از توانایی آنان ادامه داد: گروه حل مساله باید تشکیل شود، نخبگان در قالب کارگروه به طور قطع می‌توانند به حل مسایل جامعه کمک شایانی کنند.

وی اظهار کرد: با تشخیص درست اولویت‌ها برای حل مسایل، حتما می توان مشکلات را رفع کرد.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت های جامعه نخبگان در استان بیان کرد: گیلان سرشار از نخبگان است که بسیار واضح است که باید از ظرفیت های آنان برای حرکت به سمت بهبود و ارتقاء بخش های مختلف استفاده شود.

وی همچنین با مهم دانستن دستیابی به دانش روز دنیا اضافه کرد: در قرن جاری ملت‌هایی موفق خواهند شد که مسلط به علم هوش مصنوعی، ژنتیک و کوانتوم باشند، با تسلط بر این سه علم زندگی راحت‌تر و توسعه سریعتر خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به توسعه زیرساخت‌های دانش‌بنیان در گیلان بیان کرد: زیرساخت شرکت‌های‌ دانش بنیان را با اقدامات علمی و کارشناسی در پارک علم و فناوری توسعه خواهیم داد.

گیلان نخبگان و ستارگان درخشانی را به کشور معرفی کرد

رئیس بنیاد نخبگان گیلان گفت: گیلان نخبگان و ستارگان درخشانی را به کشور معرفی کرده که آوازه آنها از کشور بیرون رفته و مایه افتخار است.

دکتر فرهاد شیرینی نیز در این نشست اظهار کرد: آیت الله بهجت فومنی، آیت الله رودباری، کوشیار گیلانی، دکتر آذراندامی، فضل الله رضا، پروفسور سمیعی، ابوالفضل درویزه، دکتر محمد معین، جعفر خمامی زاده، شبون فومنی، نامجو و سیروس قایقران از جمله نخبگان و ستارگان درخشان گیلان در حوزه های مختلف هستند.

وی با اشاره به راه‌اندازی بنیاد ملی نخبگان از سال ۸۹ در گیلان اضافه کرد: شناسایی، توانمندسازی و کمک به نخبگان از فعالیت‌های این بنیاد است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان گیلان در ادامه با تشریح برنامه‌های این مجموعه در سال جاری بیان کرد: انعقاد قرارداد ۲ طرح هیات اندیشه ورز شامل تحول در کشاورزی استان و مهاجرت، انعقاد سه طرح پسا دکتری، ارائه ۷۵ طرح در نخستین گفتمان ملی نخبگان و اجرای ۱۳ برنامه هویتی، معرفتی و مشاوره از جمله این برنامه‌هاست.

وی بیان کرد: به مناسبت دهم مهر روز ملی نخبگان برنامه‌های مختلفی اعم از افتتاح کتابخانه در خانه علم زنده یاد دکتر ابریشم چیان، افتتاح اتاق نخبگان در سازمان جهاد دانشگاهی، نواختن زنگ نخبگی در مدارس سمپاد رشت و لاهیجان، نشست صمیمی با دانش‌آموزان دبیرستان استعدادهای درخشان پسرانه میرزاکوچک رشت، برگزاری سه برنامه بازدید دانش آموزی از دهکده فناوری و نوآوری فشتام رشت از جمله این برنامه‌ها بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha