تجلیل مسئولان ایلامی از خانواده نیکوکاری که اموال و دارایی‌شان را وقف نیازمندان کردند

ایلام -ایرنا- سرگرد رستمی، نیکوکار ایلامی در حالیکه در حوزه‌ی راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی استان ایلام در حال خدمت بود در اثر یک حادثه‌ی تصادف جانش را از دست می دهد.

به گزارش ایرنا، زنده یاد سرگرد «حسین رستمی» حامی تعدادی از ایتام مورد حمایت کمیته امداد شهرستان چرداول بود و پدرش می‌گوید در زمان حیاتش همواره خدمت به خانواده‌های نیازمند مورد تأکید وی بود و گریز از دنیا طلبی از توصیه‌های همیشگی اش بود.

پس از آنکه ۲ سال پیش در اثر تصادف جانش را از دست می‌دهد، خانواده‌اش تصمیم می‌گیرند که در راستای وصیت‌های همیشگی‌اش، اموالش را به نیازمندان ببخشند و خانواده‌اش نیز چندی پیش اموالش را که به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال بوده است برای اهداء به خانواده‌های نیازمند چرداول در اختیار کمیته امداد شهرستان چرداول قرار دادند.

در راستای ارج نهادن به اقدام ارزشمند این خانواده‌ی نیکوکار چرداولی،امروز شنبه، تعدادی از مسئولان استان و شهرستان از جمله سردار سلمانی فرمانده انتظامی استان ایلام، مدیرکل کمیته امداد استان، فرماندار و امام جمعه شهرستان چرداول با حضور در منزل این خانواده‌ی نیکوکار در شهرستان چرداول با اهدای لوح سپاس از خانواده‌اش تجلیل و یاد و خاطره وی را گرامی داشتند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در این آیین ضمن تقدیر از این خانواده، گفت: کمیته امداد افتخار می‌کند که بعنوان واسطه‌ی امورات خیر و پلی بین فقرا و افراد نیکوکار به عنوان یک دستگاه معتمد مردم انجام وظیفه می‌کند.

«ناصر مرادی‌پویانی» تصریح کرد: افراد و خانواده‌های نیکوکار مهم‌ترین سرمایه کمیته امداد بوده که هر ساله با مشارکت در دستگیری از نیازمندان توانسته‌اند در رفع بخش عمده‌ای از مشکلات نیازمندان سهیم باشند.

فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این آیین در سخنانی گفت: اینکه خانواده‌ای همه‌ی دارایی خود را در راه خدمت و کمک به خانواده‌های نیازمند اهداء نماید بزرگ‌ترین نوع انفاق و والاترین مرتبه نیکوکاری است و ما از خانواده این همکار فقید در راستا تجلیل می کنیم.

سردار «جمال سلمانی» ادامه داد: سنت وقف و اهدای اموال در راه خدمت به مردم و نیازمندان یک فرهنگ ارزشمند در دین مبین اسلام بوده که همواره باعث ایجاد گشایش در زندگی نیازمندان شده است.

وی همچنین گفت: وقف و اهدای بخشی از دارایی خود به نیازمندان الگوی ارزشمندی است که همه ی ما تا زمانی که زنده هستیم و یا پس از آن با اهدای اموال خود علاوه بر کسب ثواب اخروی در گشایش مشکلات مردم سهیم باشیم.

در این آیین با اهدای لوح سپاس و تندیس از خانواده ی زنده یاد سرگرد رستمی در راستای اهدای اموال فرزند فقیدشان در راه خدمت و کمک به نیازمندان تجلیل به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha