تانکر حامل گاز مایع در بزرگراه آزادگان اصفهان واژگون شد

اصفهان- ایرنا- سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از وقوع حادثه واژگونی یک تانکر ۲۲ هزار لیتری گاز مایع در بزرگراه آزادگان خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرآتشیار محمد شریعتی شامگاه شنبه در این ارتباط توضیح داد:ساعت ۱۴:۳۱ امروز شنبه حادثه واژگونی یک دستگاه تانکر حامل سوخت گاز مایع LPG در بزرگراه آزادگان به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اعلام شد. بلافاصله ستاد فرماندهی عملیات دو ایستگاه ۱۰ و ۲۲ به همراه مدیران مناطق عملیاتی سه و یک و سه نفر از روئسای ایستگاه‌ها، مدیریت بحران شهرداری اصفهان و عوامل انتظامی به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: تانکر سوخت ۲۲ هزار لیتری گاز مایع LPG در حاشیه اتوبان آزادگان از محور شمال به جنوب واژگون شده بود و خوشبختانه هیچگونه خسارات جانی به همراه نداشت.

شریعتی در ادامه با بیان اینکه این عملیات از حساسیت خاصی برخوردار بود و احتمال نشت گاز و انفجار بسیار بالا بود، گفت: با اعزام سه دستگاه جرثقیل توسط مدیریت بحران شهرداری و با احتیاط کامل تانکر به حالت عادی بازگردانده شد.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان مدت زمان این عملیات تا رفع خطر کامل را حدود ۴:۳۰ ساعت اعلام کرد و گفت: در طول عملیات آتش نشانان با آمادگی کامل با چند دستگاه اطفائیه و همچنین خودروی تخصصی فوم و کف در صحنه حضور داشتند و پس از اتمام عملیات و ایمن سازی کامل، محل حادثه تحویل عوامل انتظامی گردید.

بزرگراه آزادگان در مسیر شمال اصفهان به سمت شاهین شهر است و واحدهایی مانند پالایشگاه و نیروگاه شهید منتظری در مسیر آن قرار دارد.

تانکر حامل گاز مایع در بزرگراه آزادگان اصفهان واژگون شد

نشت گاز آمونیاک در کشتارگاه مرغ

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان همچنین اعلام کرد: حادثه نشت گاز آمونیاک از مخزن ۵۰۰ کیلویی در یک واحد کشتارگاه مرغ به مساحت حدود ۶ هزار متر مربع در اتوبان ذوب آهن محدوده ایمان‌شهر ساعت ۱۴:۵۳ شنبه (۲۱ مهر) به آتش نشانی اصفهان گزارش شد.

شریعتی افزود: در این حادثه مخزن گاز آمونیاک در حین عملیات برشکاری و به‌دلیل رعایت نشدن موارد ایمنی توسط کارگر جوشکار، دچار نشتی شده بود.

وی با اعلام اینکه این حادثه خسارات جانی به‌همراه نداشت، خاطرنشان کرد: گاز آمونیاک بسیار سمی است به‌همین دلیل تیم های عملیاتی با رعایت کامل موارد ایمنی و با پوشش کامل لباس ضد مواد شیمیایی، اقدامات لازم را برای ایمن سازی محل انجام دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha