گشایش مجتمع دادگاه‌های صلح گرگان با حضور معاون اول قوه قضاییه

گرگان- ایرنا- مجتمع دادگاه‌های صلح گرگان امروز (یکشنبه) با حضور حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضاییه گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، معاون اول قوه قضاییه در این مراسم گفت: پرونده‌های با ماهیت قضایی که پیش از این در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شد از این پس به دادگاه‌های صلح ارجاع می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی با بیان اینکه از این پس حجم زیادی از پرونده‌ها از شورای حل اختلاف برای رسیدگی به دادگاه‌های صلح فرستاده می‌شود، افزود: دادگاه‌های صلح افزون‌بر رسیدگی پرونده‌ها، نظارت بر شورای حل اختلاف را هم بر عهده خواهد داشت.

وی بیان کرد: دادگاه‌های صلح در مجموع تخصصی اداره می‌شود و رسیدگی پرونده‌های کیفری و حقوقی را بر عهده خواهد داشت‌

معاون اول قوه قضاییه وضعیت آغاز به کار دادگاه‌های صلح در کشور را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: مجتمع دادگاه‌های صلح به مرور در تمامی شهرستان‌ها و مرکز استان افتتاح خواهد شد، امروز نیز شاهد افتتاح این مجتمع در گرگان و گنبدکاووس خواهیم بود و افتتاح مجتمع دادگاه‌های صلح رامیان نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

رییس کل دادگستری گلستان هم گفت: ۱۰ شعبه در گرگان در قالب مجتمع دادگاه صلح از امروز کار رسیدگی به پرونده‌ها را آغاز کردند.

حیدر آسیابی افزود: شعبه‌ دادگاه‌های صلح گنبدکاووس هم‌ امروز به صورت ویدئوکنفرانسی توسط معاون اول قوه قضاییه افتتاح می‌شود.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: به جز رامیان در همه حوزه‌های قضایی استان، شعب دادگاه صلح فعال شده و در این شهرستان هم به‌زودی این دادگاه آغاز به کار می‌کند.

آسیابی بیان کرد: ۲۸ شعبه دادگاه صلح در گلستان فعال است و همه پرونده‌هایی که بررسی آن در صلاحیت شورای حل اختلاف است به این دادگاه‌ها فرستاده می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترشدن سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها از اهداف راه‌اندازی دادگاه‌های صلح است، افزود: شعبه‌های اجرای احکام مدنی و کیفری هم در کنار دادگاه‌های صلح برای بیشترشدن سرعت و دقت در رسیدگی، مستقر شده تا سرعت آرای صادر شده در این دادگاه‌ها شتاب بگیرد.

به گفته رییس کل دادگستری گلستان؛ با فعال شدن دادگاه‌های صلح، شعب شورای حل اختلاف هم از این پس فرصت بیشتری برای تمرکز بر سازش در پرونده‌ها خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha