۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85625886
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آخرین چندوچون پرونده موج‌های آبی گنبدکاووس

۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۹
کد خبر: 85625886
آخرین چندوچون پرونده موج‌های آبی گنبدکاووس
عکس آرشیو است

گنبدکاووس- ایرنا- آغاز ساخت مجموعه موج‌های آبی گنبدکاووس در سال ۱۳۹۱ مردم این شهر را به خرید سهام برای مشارکت در اجرای آن ترغیب کرد اما با گذشت سال‌ها نه تنها ساخت آن به سرانجام نرسید بلکه خریداران سهام که ناامید از اجرای آن بودند، یکی پس از دیگری راهی دادگاه شدند که رییس کل دادگستری گلستان آخرین شرایط این پرونده را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، پرونده موج‌های آبی گنبدکاووس با نزدیک به ۳۰۰ شاکی یکی از پرونده‌های با شاکی زیاد گلستان است که رییس قوه قضاییه در سفر آذرماه ۱۴۰۰ به استان، اختیارات ویژه‌ای به رییس کل دادگستری گلستان برای تعیین تکلیف این پرونده داد.

شاکیان این پرونده به امید تحویل مغازه در این طرح تفریحی، گردشگری، سهام خریدند اما پس از گذشت نزدیک به ۱۲ سال این طرح همچنان نیمه کاره مانده است.

در گام نخست برای تسریع در تکمیل این پروژه، دی ماه ۱۴۰۰ با درخواست شاکیان، یکسال برای تکمیل این پروژه به متهم پرونده فرصت داده شد اما با گذشت چند ماه همچنان متهم به تعهد خود عمل نکرد و در ادامه با درخواست شاکیان ادامه رسیدگی قضایی به پرونده در اسرع وقت در دستور کار قرار گرفت تا در کوتاه ترین زمان، پرونده رسیدگی و به مرحله اجرای احکام برسد.

رییس قوه قضاییه اواخر آبان سال ۱۴۰۱ با پیشنهاد دادگستری گلستان برای تعیین دادگاه ویژه به منظور رسیدگی فوری به پرونده کثیرالشاکی موج‌های آبی گنبدکاووس، موافقت کرد.

با اعلام موافقت رییس قوه قضاییه، شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ گنبدکاووس به عنوان شعبه ویژه رسیدگی به این پرونده تعیین و طبق ابلاغ صادره تمام پرونده‌های مربوط به موج‌های آبی گنبدکاووس به این شعبه ارجاع شد.

به گزارش ایرنا، رییس کل دادگستری گلستان شب گذشته در دیدار معاون اول قضاییه با نماینده ولی فقیه در استان آخرین وضعیت پروژه موج‌های آبی گنبدکاووس را تشریح کرد و گفت: این پرونده با صدور ابلاغ ویژه رییس قوه قضاییه در یکی از شعب دادگستری گنبدکاووس رسیدگی و به صدور گزارش اصلاحی منجر شد.

حیدر آسیابی افزود: شاکیان این پرونده یک شرکت تاسیس کرده‌اند و سند هم‌ به نام‌ شکات زده شده است.

وی از انتقال تمام اسناد آشوراده به بندرترکمن هم خبر داد و گفت: با پیگیری و مکاتباتی که با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور داشتیم‌ طبق تقسیمات کشوری تمام اسناد آشوراده به بندرترکمن منتقل شد.

رییس کل دادگستری گلستان حل مشکل حقوقی پتروشیمی گلستان را نیز از دیگر اقدامات مهم دادگستری استان برشمرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha