۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85625995
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دادگاه‌های صلح، روند دادرسی را کوتاه‌تر می‌کند

گنبدکاووس - ایرنا - معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری گلستان با اشاره به آغاز بکار دادگاه‌های صلح در این استان شمالی از اردیبهشت امسال، گفت: راه‌اندازی این دادگاه‌ها ویژگی‌های قابل توجهی دارند که «کم‌شدن زمان دادرسی و تخصصی شدن رسیدگی به پرونده‌ها» توسط قاضی از جمله آن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمدرضا فضیلت روز یکشنبه در مراسم گشایش بنای دادگستری گنبدکاووس و پنج شعبه دادگاه صلح این شهرستان مرزی افزود: در دادگاه‌های صلح به سبب آنکه بسیاری از آرا، قطعی صادر می‌شود و نیاز به تجدیدنظر و یا اعسار نخواهد داشت، زمان دادسری و نیز هزینه‌های آن کاهش خواهد یافت.

وی، رویکرد توسعه صلح و سازش در پرونده‌ها، اتقان آرا و فعالیت با فراغ بال شوراهای حل اختلاف در رسیدگی به وظایف محوله از دیگر خصوصیات راه‌اندازی دادگاه‌های صلح دانست و اضافه کرد: در مجموع شروع بکار این محاکم، نوید بخش بوده و به احقاق حقوق مردم بهتر و تخصصی‌تر رسیدگی می‌شود.

فضیلت ادامه داد: البته باتوجه به شروع بکار تازه دادگاه‌های صلح در گلستان، این محاکم بعضا با کمبود نیروی انسانی، فضای فیزیکی و تجهیزات اداری مواجه هستند که به مرور برطرف خواهد شد.

به گفته وی، دادگاه‌های صلح در راستای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و در تمامی شهرستان‌های گلستان بجز رامیان راه‌اندازی شده است.

امام جمعه گنبدکاووس هم در این مراسم با قدردانی از تلاش مجموعه دستگاه قضایی گلستان و این شهرستان در احداث ساختمان جدید برای دادگستری گفت: دستگاه قضایی در گره‌گشایی از مشکلات مردم پیشگام است.

حجت الاسلام محمود ترابی به حضور با اشاره به سفر امروز حجت الاسلام حمزه خلیلی معاون قوه قضاییه به گلستان افزود: توقع مردم و مدیران گنبدکاووس حضور این مقام عالی دستگاه قضا در این شهرستان و مراسم افتتاح ساختمان دادگستری بود.

وی اضافه کرد: بیان مسائل ملی و جهت گیری‌ها در قالب جهاد تبیین توسط مقامات ارشد کشور توصیه رهبر معظم انقلاب است که امیدواریم در فرصت‌های آینده شرایط برای سفر حجت الاسلام خلیلی به گنبدکاووس نیز فراهم شود.

دادگاه‌های صلح، روند طولانی دادرسی را کم می‌کند

حجت الاسلام ترابی، اهتمام به تقویت جهت گیری انقلابی برای پیگیری مطالبات مردم و حل مسائل و نیز تقویت معنویت در بین کارکنان دستگاه قضایی به منظور مصون ماندن از آسیب‌های احتمالی را مهم دانست و بر آن تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، ساختمان جدید دادگستری گنبدکاووس که با زیربنای چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع در چهار طبقه و با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریالی از منابع ملی احداث شده است، امروز به صورت وبیناری باحضور حجت الاسلام «حمزه خلیلی» معاون اول قوه قضاییه به بهره‌برداری رسید.

حجت الاسلام حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه هم در ابتدای این مراسم به حضور کاری کوتاه مدت خود در استان گلستان و بازدید از گنبدکاووس هم اشاره کرد و گفت‌: مردم این شهرستان پرتلاش، با ادب، متین و با وقار هستند.

در این مراسم فرماندار، ائمه جمعه، اعضای شورای تامین، مدیران دستگاه‌های اداری و اجرایی گنبدکاووس، قضات و کارکنان مجموعه دادگستری این شهرستان و نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha