۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85626163
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طرح "همیاران کوچک طبیعت" در مدارس آبدانان برگزار شد

ایلام - ایرنا - طرح "همیاران طبیعت" با هدف حفاظت از عرصه‌های طبیعی و محیط زیست و توسعه فرهنگ در بین دانش آموزان در آیینی در مدارس شهرستان آبدانان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر منابع طبیعی شهرستان آبدانان روز یکشنبه در این آیین اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح آموزش مباحث مرتبط با محیط زیست و منابع طبیعی به دانش آموزان برای حفاظت هر چه بیشتر از داشته‌های زیست محیطی است.

روح الله کرمی افزود: بر این اساس افراد آموزش دهنده به مدارس در شهرستان‌های مختلف اعزامی می‌شوند تا دانش آموزان را با ضرورت حفاظت هر چه بیشتر از عرصه‌های طبیعی همچون جنگل، مرتع و غیره آشنا کنند.

وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر فرهنگ‌سازی برای حفظ منابع طبیعی در مدارس تاکید کرد: طرح همیاران طبیعت با استفاده از ظرفیت گسترده معلمان و دانش آموزان با تعامل وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور اجرا می‌شود.

مدیر منابع طبیعی شهرستان آبدانان تاکید کرد: درختان اکسیژن تولید می کنند و باعث افزایش رطوبت و حاصلخیری خاک می شوند، هرچه آموزش و فرهنگ سازی در این بخش ها از سنین پایین‌تر آغاز شود تاثیر بیشتری خواهد داشت بنابراین خانواده‌ها و مدارس در این زمینه بسیار موثرند.

شهرستان آبدانان با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرقی ایلام قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha