شادی: سرمربی خارجی برای تیم ملی روئینگ می‌آوریم/کسب مدال در المپیک بعید است

تهران- ایرنا- سرپرست فدراسیون روئینگ گفت: فرزام طی ۱۵ سال سرمربی تیم ملی بوده و به طور قطع از تجربیات او استفاده می‌کنیم با این وجود به دنبال سرمربی خارجی برای تیم ملی هستیم.

محسن شادی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره جدا شدن روئینگ از فدراسیون قایقرانی، اظهار داشت: روئینگ در بیشتر کشورهای جهان فدراسیون مستقل دارد. ما حتی فدراسیون جهانی و آسیایی روئینگ هم داریم و از ۶ سال گذشته قرار بود تا این رشته از قایقرانی جدا شود. بعد از تشکیل فدراسیون، محل مشخصی برای استقرار نداریم و فعلا دفتری در فدراسیون قایقرانی در اختیار ما گذاشته‌اند.

وی درباره عملکرد تیم ملی روئینگ در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: سطح مسابقات قهرمانی آسیا پایین نبود و بچه‌های ما توانستند ۶ مدال کسب کنند. در این رقابت‌ها روئینگ سوار روسی که در بازی‌های المپیک ریو و توکیو مدال کسب کرده بود برای تیم ملی ازبکستان به آب زد. همچنین در سنگین وزن فاطمه مجلل دوم شد و ورزشکار چینی طلا گرفت. این رقابت‌ها در سطح خوبی بود و انتظار آن را نداشتیم چین تیم خوبی را برای این پیکارها بیاورد.

سرپرست فدراسیون روئینگ عنوان کرد: تا پایان سال ۲۰۲۴ برنامه‌ای برای روئینگ نداریم و مسابقات کاپ جهانی اواخر زمستان امسال برگزار می‌شود. در سال‌های گذشته بخاطر هزینه‌ها نتوانستیم در کاپ جهانی شرکت کنیم و باید برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه انجام دهیم چرا که هدف اصلی ما بازی‌های آسیایی ناگویا است. به گفته وزیر ورزش و جوانان باید تعداد مدال‌ها نسبت به سال قبل بیشتر باشد و بر همین اساس برنامه‌ریزی می‌کنیم تا در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی ناگویا نتیجه خوبی بگیریم.

وی ضعف روئینگ را نبود پیست استاندارد دانست و خاطرنشان کرد: بچه‌ها در پیست غیراستاندارد تمرین می‌کنند. وقتی من ورزشکار بودم برای حضور در بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی پشت سد تمرین می‌کردم. مسافت زیاد بود و می‌توانستیم راحت‌تر نتیجه بگیریم. به مدت هشت سال در سد آذربایجان غربی کمپ تیم ملی روئینگ برگزار می‌شد. فروردین ماه امسال هم تیم ملی برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک در آذربایجان غربی تمرین می‌کرد.

شادی: سرمربی خارجی برای تیم ملی روئینگ می‌آوریم/کسب مدال در المپیک بعید است

شادی همچنین گفت: با توجه به رکوردها به این زودی نمی‌توانیم در المپیک مدال بگیریم؛ با این امکانات و ساختار کسب مدال در بازی‌های المپیک لس‌آنجلس، بعید است. ورزشکاران ما خوب هستند اما تجربه کافی باید داشته باشند. در قایقرانی بیشتر مدال‌آوران بالای ۳۰ سال هستند و ضمن داشته تجربه باید امکانات نیز در سطح المپیک باشد، نه اینکه از ورزشکاری با دو سه سال تجربه، توقع مدال در المپیک را داشته باشیم و برای تحقق این هدف حداقل باید برنامه ۶ ساله برای کسب مدال المپیک داشته باشیم. در بین روئینگ‌سواران تنها مهسا جاور قدیمی است و فاطمه مجلل ۲ سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده، اما نتیجه خوبی در سطح آسیا گرفته است. به غیر از نماینده چین هیچ ورزشکاری در آسیا نتوانسته در المپیک مدال بگیرد.

وی در خصوص افشین فرزام سرمربی تیم ملی روئینگ، یادآور شد: فرزام ۱۵ سال است که سرمربی تیم ملی است و او هم با ما درباره شرایط خود صحبت کرده است. وی سرمایه کشور و یکی از سرمربیان خوبی است که تا الان فعالیت داشته و در بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا نتیجه گرفته‌ است. ما از تجربیات او استفاده می‌کنیم با این وجود به دنبال سرمربی خارجی هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha