۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85626373
T T
۱۴ نفر

برچسب‌ها

آموزش‌های همگانی هلال‌احمر گیلان ۴۱ درصد افزایش یافت

رشت - ایرنا - مدیرعامل هلال‌احمر گیلان گفت: نیمه نخست امسال هشت هزار و ۴۹ نفر از آموزش‌های عمومی و همگانی این جمعیت بهره‌مند شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۱ درصد افزایش یافته‌است.

هادی سلیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیمه نخست امسال ۳۰۱ دوره آموزش عمومی و همگانی با هدف ارتقای آگاهی عموم مردم و کارکنان دستگاه‌های اجرایی گیلان از سوی جمعیت هلال‌احمر استان برای علاقمندان برگزار شده‌است.

وی بیان کرد:در این مدت دوره‌های آموزش همگانی برای نیروهای دستگاه‌های اجرایی اعم از یگان ویژه نیروی دریایی ارتش، شهرداری، شرکت ارتباطات زیرساخت، بانک‌های صادرات و ملت، ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، زندان ها و سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شده و همچنان ادامه دارد.

سلیمی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ مربی در ارائه این آموزش‌ها همکاری دارند، اضافه کرد: دوره‌های آموزشی هلال‌احمر به‌ صورت حضوری، نیمه حضوری و آنلاین ارائه می‌شود و اطلاع رسانی آنها از طریق سایت خادم هلال‌احمر است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی برای نجاتگران، داوطلبان و امدادگران هلال‌احمر استان اظهار کرد: در این مدت ۶۱ دوره تخصصی با شرکت هزار و ۲۸۱ نفر شامل ۶۴۲ زن و ۶۳۹ مرد با هدف ارتقاء دانش امدادی امدادگران، اعضاء و نجاتگران هلال احمر برگزار شد.

وی در ادامه با تشریح سایر برنامه‌های آموزشی جمعیت هلال‌احمر گیلان بیان کرد: برگزاری دوره‌های بازآموزی برای مربیان جمعیت هلال‌احمر از دیگر برنامه‌های آموزشی هلال احمر گیلان است که در پنج منطقه در شهرستان های رودسر، لاهیجان، رشت، فومن و تالش برگزار شده‌است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان اضافه کرد: همچنین دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای ۹۶۹ نفر از کارکنان این جمعیت در موضوع بیماری تب دنگی، پشه آئدس، بازخوانی زلزله رودبار، انتخابات مجامع هلال‌احمر، مهدویت و اربعین برگزار شد.

وی اظهار کرد: تعدادی از مربیان جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز امسال برای شرکت در ۲ دوره تخصصی لجستیک (آمادهای پشتیبانی) و نوآموزی تربیت مربی کمک‌های اولیه به استان‌های زنجان و گلستان اعزام شدند.

سلیمی اضافه کرد: اعزام مربیان به نوارساحلی برای آموزش چهره به چهره، حضور در جشنواره‌های محلی در نوار ساحلی و ارائه آموزش، برگزاری مسابقه امدادی و ارائه کمک‌های امداد و نجات از مهمترین برنامه‌های آموزشی هلال احمر گیلان در اجرای طرح سالم‌سازی دریا در تابستان امسال بود.

هلال احمر گیلان ۶۰۰ نجاتگر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha