۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۸
کد خبر: 85626435
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۴۳ واحد آموزشی در آستارا سنددار شده‌ است

آستارا - ایرنا - رئیس آموزش و پرورش آستارا گفت: ۴۳ واحد آموزشی در این شهرستان سنددار شده و صدور سند تک‌برگ برای دیگر واحدها نیز با همکاری شهرداری‌ها، بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، عسگر شایان روز یکشنبه در نشست خبری، اظهار کرد: با همکاری شهرداری‌ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره ثبت اسناد و املاک تاکنون سند تک‌برگ ۴۳ واحد آموزشی به نام آموزش و پرورش شهرستان آستارا صادر شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا با بیان اینکه اخذ سند تک برگ برای ۳۱ واحد آموزشی دیگر نیز در دست اقدام است و مراحل حقوقی را طی می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم اسناد باقی‌مانده نیز با هم‌افزایی‌های نهادهای ذی‌ربط و پیگیری‌های واحد حقوقی این اداره تا پایان سال به طور کامل به نام آموزش و پرورش صادر شوند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت آزادسازی دبیرستان پسرانه امام علی(ع) شهرستان آستارا از دست افراد معارض، بیان کرد: تنها سند ۴۵۰ مترمربع از محوطه این مدرسه به نام آموزش و پرورش آستارا قطعی شده است و مابقی فضای این مدرسه در دست افراد معارض است که پی‌گیری‌های حقوقی آن در حال انجام است.

شایان با بیان اینکه تسریع مستندسازی املاک، فضاهای آموزشی را از تعرض دیگران مصون و تأخیر در تحقق آن به زیان این نهاد فرهنگی است، افزود: با توجه به بالا بودن هزینه نقشه‌برداری و محدودیت مالی از نهادهای مرتبط خواهان همکاری با واحد حقوقی آموزش و پرورش هستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا تاکید کرد: با همه توان در راستای رفع مشکلات و کمبودهای دانش آموزان گام برمی‌داریم؛ از این رو ۱۱ مدرسه کم برخوردار شهرستان بازسازی شده و تعدادی هم تا پایان سال بازسازی و مرمت خواهند شد تا دانش آموزان با خیال آسوده در آن به تحصیل ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از املاک آموزش و پرورش با پیگیری‌های صورت گرفته، سند دار شده است و مابقی آن نیز در مدت زمان کوتاهی به نتیجه خواهد رسید.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است.

این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha