ایران و پاکستان از ظرفیت گسترش ارتباطات میان اعضای شانگهای برخوردارند

اسلام‌آباد- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: سازمان همکاری شانگهای یک مجمع قوی منطقه‌ای برای دستیابی به اهداف مشترک است و ایران و پاکستان قادرند با استفاده از ظرفیت‌های خود زمینه اتصال اعضای شانگهای به اوراسیا را از شرق، فراهم کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، رضا امیری مقدم در آستانه برگزاری اجلاس آتی روسای دولت‌های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در اسلام‌آباد طی مصاحبه‌ای با تلویزیون ملی پاکستان اظهار داشت: شانگهای یک ابتکار بسیار مهم برای کشورهای شرق و اوراسیا به شمار می‌رود که در کنار هم قادر به دستیابی به منافع مشترک و مقابله با چالش‌های مشترک خواهند بود.

وی افزود: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران از سال گذشته به عضویت کامل سازمان همکاری شانگهای درآمد تا بتواند نقش فعالانه‌ای را برای پیشبرد دستور کار این سازمان و به اشتراک‌گذاری توانمندی‌های خود با سایر اعضایآن ایفا کند.

امیری مقدم تاکید کرد: اعضای سازمان شانگهای عزم جدی برای اجرای ابتکارات مشترک به ویژه همگرایی در منطقه، دسترسی آسان به بازارهای یکدیگر و خطوط اتصالی از شرق به اوراسیا و روسیه دارند.

وی با اشاره به سفر آتی معاون اول رئیس جمهور ایران به پاکستان برای شرکت در اجلاس سازمان شانگهای، گفت: تهران و اسلام‌آباد می توانند به دروازه اتصال شرق به اوراسیا تبدیل شوند و از این ظرفی خود برای گسترش تعاملات فرامرزی میان اعضای شانگهای استفاده کنند.

سفیر کشورمان اظهار داشت: ایران و پاکستان در خط مرزی حوزه شرق، اوراسیا و روسیه قرار گرفته‌اند بنابراین ما ۲ کشور همسایه قادر به مدیریت مراودات قوی مرزی در این خطوط مرزی و تسهیل این روند برای سایر شرکای خود در سازمان شانگهای خواهیم بود.

براساس این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که این کشور میزبان بیست و سومین نشست شورای روسای دولت‌های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) از ۱۵ تا ۱۶ اکتبر (۲۴ و ۲۴ مهر) در اسلام آباد خواهد بود.

وی افزود: دکتر محمد رضا عارف معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در بیست و سومین نشست روسای دولت‌های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای روز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه به اسلام‌آباد سفر می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: نشست آتی سازمان شانگهای در مورد همکاری های جاری در زمینه‌های اقتصاد، تجارت، محیط زیست، پیوندهای اجتماعی و فرهنگی و بررسی عملکرد سازمان بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

ممتاز زهرا افزود: رهبران سازمان همکاری شانگهای تصمیمات سازمانی مهمی را برای تقویت بیشتر همکاری بین کشورهای عضو و تصویب بودجه سازمان اتخاذ خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha