۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85626491
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی: مردم نگران عیار طلای بازار نباشند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: شهروندان هیچگونه نگرانی در خصوص خرید طلا از واحدهای صنفی استان و میزان عیار مصنوعات این فلز گرانبها نداشته باشند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان شمالی، محمد خوران در این خصوص اظهار کرد: واحدهای صنفی طلا فروشی هیچ گونه دخل و تصرفی در عیار مصنوعات طلا ندارند و طلا را از تولید کننده تحت عنوان ۱۸ عیار خریداری و به مشتری عرضه می کنند.

وی افزود: واحدهای صنفی طلای مستعمل را نیز از مشتری با عیار ۱۸ خریداری می کنند بنابراین در صورت پایین بودن عیار نیز، منفعت اقتصادی برای فروشنده نخواهد داشت.

خوران یادآور شد: کنترل عیار طلا در اختیار تولیدکنندگان مربوطه است که مستقر در سایر استان‌ها هستند؛ بنابراین موارد عدم انطباق جهت اصلاح و اقدامات قانونی به اداره کل استاندارد محل تولید آنها ابلاغ شده است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه عیار مصنوعات طلا براساس استاندارد ملی باید ۷۵۰ باشد، عمده موارد نامنطبق با استاندارد دارای خطای جزئی و یا متوسط (عیار ۷۴۵ تا ۷۴۹) گزارش شده است.

وی یادآور شد: در بین نمونه های برداشته شده مصنوعاتی وجود داشته که عیار آنها بالاتر از ۷۵۰ نیز بوده است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اتحادیه صنف طلا فروشان استان تاکنون با این اداره کل، تعامل بسیار خوبی در کنترل کیفیت طلا و عیار مصنوعات این فلز گرانبها داشته و همواره اتحادیه به عنوان مطالبه گر امر کیفیت، پیگیر نمونه برداری و آزمون مصنوعات طلای استان بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha